مسئول ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛

چاپ و انتشار ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان سمنان

«فاطمه مصطفوی‌فر» با بیان اینکه در سال جاری ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان سمنان در دست انتشار است، گفت: از این تعداد ۱۶ عنوان کتاب چاپ شده است و مابقی نیز در مرحله صدور مجوز و تدوین نهایی هستند.
کد خبر: ۳۰۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 26August 2018

«فاطمه مصطفوی‌فر» مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: دفتر ادبیات پایداری و انجمن‌های ادبی دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از سال ۸۵ با مشارکت نهاد‌های استانی خصوصاً اداره‌کل بنیاد شهید، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه قائم آل محمد (عج) و... فعالیت‌های خود را در حوزه چاپ کتاب با موضوعات شعر، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی، فیلم‌نامه‌نویسی، رمان و کارنامه عملکرد یگان‌ها و ادارات در دفاع مقدس آغاز کردند.

وی افزود: برگزاری نشست‌های علمی تخصصی دفاع مقدس در حوزه ادبیات، حمایت از تدوین و تألیف کتاب، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار کودک، برگزاری کارگاه آموزشی خاطره‌نویسی، داستان و شعر نوجوان و بزرگسال، حمایت از انجمن‌های اهل قلم در مناسبت‌های بزرگ دفاع مقدس و سوم خرداد، برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگی، برپایی غرفه‌های نمایش و فروش کتب و... از مهم‌ترین اقدامات این بخش از سال ۱۳۸۴ تاکنون بوده است.

مصطفوی‌فر با بیان این‌که تاکنون ۸۵ عنوان کتاب توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به چاپ رسیده است، گفت: حاصل تلاش در عرصه پژوهشی و تاریخ شفاهی و داستان بزرگسال، ۱۶ اثر ارزشمند است که برخی از آثار به چاپ دوم و سوم نیز رسیده‌اند و دارای رتبه‌های تقدیری کشوری هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کودک و نوجوان نیز ۱۶ آثار فاخر به همت والای کودکان و نوجوانان هم‌استانی تدوین و آماده چاپ شده است.

چاپ و انتشار 40 عنوان کتاب دفاع مقدس در سمنان

مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: ۲ مجموعه از چهار نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان سمنان و همچنین ۹ کتاب شعر دفاع مقدس نیز به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: ۳۶ عنوان از کتاب‌های چاپی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان مربوط به خاطرات شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان استان است.

مصطفوی‌فر افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های استانی در خصوص تدوین عملکرد و خاطرات ایثارگران و شهدای هر دستگاه، در سال ۹۵ و ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی، شرکت توزیع برق، صنعت برق استان، کتابخانه عمومی و اداره‌کل آموزش و پرورش، اولین گام‌های جهادی را در جهت ثبت خاطرات و عملکرد کارکنان رزمنده خود برداشتند و در سال جاری نیز پنج دستگاه‌ دیگر در حال جمع‌آوری، صدور مجوز و چاپ آثار هستند.

وی گفت: ابتدا کارشناسی کتاب‌ها در سه بخش فنی، نظامی و ادبی با حضور اساتید دانشگاهی، پیشکسوتان نظامی و... انجام می‌شود که پس از تأیید، آثار به سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس جهت کارشناسی نهایی و صدور مجوز چاپ توسط انتشارات «صریر» ارسال می‌شوند.

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۴۰ عنوان کتاب نیز در دست انتشار داریم، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۶ عنوان کتاب چاپ شده است و مابقی در مرحله صدور مجوز و تدوین نهایی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار