حجت الاسلام شرفخانی خبر داد

ثبت ۱۸۰۰ وقف جدید طی شش ماهه گذشته در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: تاکنون طی شش ماهه گذشته سال ۹۳ ، یکهزار و ۸۰۰ وقف جدید در سراسر کشور به ثبت رسیده و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور درج شده است.
کد خبر: ۳۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷ - 07October 2014

ثبت ۱۸۰۰ وقف جدید طی شش ماهه گذشته در کشور

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ وقف جدید طی شش ماهه گذشته در کشور به ثبت رسیده است، گفت: ضرورت دارد که امروز همه دست به دست هم دهیم و با کمک همدیگر وقف را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

وی با بیان اینکه اگر وقف به جایگاه اصلی خود برگردد، در جامعه عدالت اجتماعی، عدالت فرهنگی، عدالت اقتصادی و حتی عدالت سیاسی تحقق پیدا می کند ، تصریح کرد : باید فرهنگ وقف را از سنین کودکی در جامعه نهادینه کنیم  و ضرورت دارد که رسانه ها و شبکه هایی که مرتبط با کودکان است، ابزار و هنر خود را در این زمینه بکار گیرند.

حجت الاسلام شرفخانی خواستار کمک مجموعه آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط جهت نهادینه سازی این فرهنگ از سنین کودکی شد و گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه، باید همگرایی بین وظایف سازمانی و وظایف برون سازمانی اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع تبلیغ فرهنگ وقف با استفاده از تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری و همچنین مباحث کارشناسی آماده شده است ، تاکید کرد: اگر امروز فرهنگ وقف را تبلیغ می کنیم ، بازخورد و ثمره این تبلیغ سنت حسنه وقف، برای خود مردم است.

حجت الاسلام شرفخانی در پایان خاطر نشان کرد: ۱۸۰۰وقف جدید در شش ماه اول سال ۹۳ در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار