عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان:

رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم آل سعود مانع تشکیل دولت جدید لبنان می‌شوند

شیخ نبیل قاووق گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم آل سعود مخالف معادله‌ای هستند که قدرت، حضور و مقاومت لبنان را تقویت می‌کند و از این طریق بحران تشکیل دولت به وجود آمده و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۰۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ - 26August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «شیخ نبیل قاووق» تاکید کرد: رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم آل سعود مخالف معادله‌ای هستند که قدرت، حضور و مقاومت لبنان را تقویت می‌کند و از این طریق بحران تشکیل دولت به وجود آمده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: روابط لبنان و سوریه و از سرگیری روابط این 2 کشور هیچ وقت مانعی بر سر تشکیل دولت نبوده و برخی این مسئله را مطرح کردند تا از اعتراف به شکست و ناتوانی فرار کنند و هویت مانع تراشان را مخفی کنند.

شیخ قاووق با اشاره به اینکه حزب الله حامی تلاش‌های رئیس جمهور است، تصریح کرد: موضع حزب الله و جنبش امل در قبال تشکیل دولت، واضح است و می‌خواهند راه را برای تشکیل دولت آسان کرده و کمک کنند.

وی ادامه داد: این دو حزب بر همکاری در تمامی سطوح به ویژه توسعه اصرار می‌ورزند و ما همچنان که در سیاست و مقاومت همراه هستیم، در میدان رشد و توسعه نیز کنار هم هستیم.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: لبنان با وحدت ارتش و مقاومت توانست با پروژه تکفیری که از لیبی و سینا آغاز شد و به یمن، افغانستان، عراق و سوریه کشیده شد، بجنگد و پیشتر از سایر کشور‌ها در آزادی کامل خاک خود از دست اشغالگران و خطر تکفیری وارد عمل شد و به پیروزی رسید.

طبق گزارش حوزه، وی در پایان گفت: برخی در این مسئله کوتاهی کرده و برای تحقق دستاورد‌های سیاسی خود با خطر تکفیری همراهی کرده و در برابر مقاومت و اراده لبنانی‌ها ایستادند.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها