«به نام یونس» در ترنم قلم نقد می‌شود

شصت و پنجمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «به نام یونس» نوشته علی آرمین در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 26August 2018

«به نام یونس» در ترنم قلم نقد می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در این نشست که با حضور علی آرمین، نویسنده کتاب و منتقدین، احسان عباسلو و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این رمان معرفی و بررسی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند سوالات خود را پیرامون این کتاب از نویسنده و منتقدین بپرسند. هم‌چنین بخش‌هایی از کتاب توسط نویسنده آن خوانده می‌شود.

رمان «به نام یونس»، روایتی متفاوت از زندگی همراه با تمام مشکلات و رنج‌های آن است. یونس، روحانی جوانی است که دخترش در یک تصادف آسیب جدّی می‎بیند؛ او نذر می‌کند تا برای تبلیغ به یکی از روستاهای محروم برود، به این امید که حال دختر کوچکش دوباره خوب شود. اما حضور او در روستا و زندگی‌اش کنار مردم آن منطقه، صفحه‌ای جدید از سرنوشت را برایش رقم می‌زند چرا که تقدیر زندگی او بی‌شباهت به داستان زندگی حضرت یونس (ع) نیست. مشکلات، پی‌درپی وارد می‌شوند و یونس باید به حکم قرعه، با آنان روبه‌رو شود و بجنگد.

این رمان 207 صفحه‌ای، سومین تجربه علی آرمین در رمان‌نویسی به شمار می‌رود. او به خوبی توانسته است به کمک فضاسازی‌های داستانی وارد آداب و رسوم روستا شود. گویی که خود سال‌ها است که در آن منطقه زندگی کرده و همه چیز را تجربه کرده است.

نویسنده راحت حرفش را می‎زند و ساده روایت می‎کند؛ حتّی در زبانِ روستاییِ شخصیت‎ها نیز هیچ پیچیدگی برای مخاطب به وجود نمی‌آید. شباهت‎های یونس نبی و این روحانی جوان، زیباترین و دلنشین‎ترین قسمت کلِّ رمان است هر دو برای تبلیغ می‎آیند، هر دو طرد می‎شوند، هر دو از اطرافیان‌شان دلگیر و خسته می‎شوند، هر دو عزم رفتن می‎کنند، برای هر دو قرعه می‎اندازند و قرعه به نام «یونس» می‎افتد.

رمان «به نام یونس» در زمستان 97 توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید و به عنوان کاندید دریافت جایزه قلم زرین در بخش بزرگسال در سال 97، مطرح شد. این رمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز حضور داشت و با اسقبال خوب مخاطبان همراه شد. اکنون، این رمان در جلسه نقد و بررسی «ترنم قلم» فرهنگسرای گلستان معرفی خواهد شد.

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

نشست نقد و بررسی رمان «به نام یونس» روز سه‌شنبه 6 شهریور ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار