ضرغامی:

مرکز سایبری عربستان، یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه است

«سید عزت الله ضرغامی» عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: امروز یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه، مرکز سایبری در عربستان است.
کد خبر: ۳۰۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ - 26August 2018

مرکز سایبری عربستان، یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «سید عزت الله ضرغامی» عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در همایش مجاهدان سایبری در بیرجند، اظهار داشت: در فضای مجازی باید تلاش کنید که حالت دو قطبی ایجاد نشود و این توصیه رهبری است که باید از هر چیزی که باعث دو قطبی شدن می شود، جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی از آن موضوعاتی است که هم دشمن و هم دوستان ناآگاه در آن دو قطبی ایجاد می کنند، افزود: یک عده در کشور به کنش گری فضای مجازی اعتقاد دارند و یک عده اعتقاد ندارند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص بحث فیلترینگ بیان داشت: اولین نکته این است که نه رهبری و نه نظام  نگاهشان محدودیت نیست بلکه استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی است.

ضرغامی عنوان کرد: فناوری پیام رسان ایرانی جزو پیچیده ترین فناوری ها است و باید از آن حمایت شود، اگر تلگرام رشد می کند نیاز به سایت آمازون دارد که او را حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه در ایران تمام ارتباطات تعریف شده در وزارت ارتباطات بر اساس سیم و تلفن است، گفت: رهبری فرمودند فضای مجازی از اختراع برق هم بالاتر است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور متذکر شد: فضای مجازی ابتدا به صورت جهشی آمد و مباحث حقوقی کمتری وجود داشت، اما امروز می بینیم به سرعت قوانین تصویب شده و به لحاظ حقوقی ما عقب ماندگی داریم اما اروپا و آمریکا به سرعت عقب ماندگی خود را جبران می کنند.

ضرغامی با بیان اینکه امروز یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه، مرکز سایبری در عربستان است، افزود: بخش زیادی از نا آرامی های داخلی از پیام های رهگیری شده از همین مرکز و مراکز مشابه است.

وی تصریح کرد: آنها در این زمینه بسیار فعال هستند، شایعه می سازند و بهترین موفقیت ها را زیر سوال می برند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد: در فضای مجازی یک کارزار تمام عیار مانند دفاع مقدس برپا است و این کارزار سرباز، لشکر، فرمانده و عملیات دارد.

ما اتاق جنگ سایبری نداریم

ضرغامی گفت: در کشور جنگ با همه قوت در فضای مجازی جریان دارد و متاسفانه ما اتاق جنگ نداریم که موضوعات را پیگیری کند و روی آنها اثرگذار باشد.

وی با اشاره به لفظ «آتش به اختیار» که رهبری عنوان کردند، بیان داشت: آتش به اختیار یعنی سربازان و افسران سایبری برای عملکرد خود نیاز به اجازه احدی ندارند و این یعنی ظرفیت فضای مجازی در اختیار افسران سایبری است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور بیان داشت: فضای سایبری فضای نرم است که خیلی پول نمی خواهد بلکه فکر می خواهد، عربستان و آمریکا در تمام جبهه ها به ما باختند اما ما در فضای مجازی در یک جنگ تمام عیار هستیم.

ضرغامی خاطر نشان کرد: نیروهای سایبری باید تولید مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها