با حضور سردار نقدی و سردار سلیمانی صورت گرفت:

بدرقه زائران دانش آموزی راهیان نور از میدان فلسطین

عصر امروز مراسم افتتاحیه اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی با حضور سردار نقدی، سردار سلیمانی ، سردار کاظمینی و سردار فضلی از میدان فلسطین برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲ - 07October 2014

بدرقه زائران دانش آموزی راهیان نور از میدان فلسطین

به گزارش خبرنگار دفاع پرس مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش آموزی با حضور 650 نفر از دانش آموزان منطقه 14 تهران سردار نقدی، سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه راهیان نور سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمدرسول الله، سردار فضلی و کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در میدان فلسطین برگزار شد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه یاد شهیدان بزرگترین ذخیره معنوی برای انسان های مجاهد است بیان کرد: مجاهدی که عزم خود را برای از بین بردن پلیدی ها و روشن ساختن نور ایمان جزم کرده است بیش از هر چیز ار یاد شهیدان بهره می گیرد.

وی افزود: شهیدان همه هستی خود را فدای حقیقت کرده اند و از انسان کوهی مستحکم و شکست ناپذیر ساختند. به گفته رهبر انقلاب هر چه از انقلاب داریم از محرم، صفر و شهدا است.شهدا کاری کردند که انقلابی با این عظمت دنیا را شگفت زده کند به کربلا منبع و ماخذ انرژی این انقلابند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ارزش و اهمیت هر پدیده ای در پیشرفت و پیروزی به اندازه مخالفت ها و دشمنی ها با آن است تصریح کرد: می بینیم که با یاد سید الشهدا و واقعه کربلا جباران و طاغوتیان تاریخ چه کرده اند. بارها صحن وسرای امام حسین (ع) را با خاک یکسان کردند و همه همتشان را به کار گرفتند تا نام سیدالشهداء محو شود. راهیان نور در جهت حرکت امام حسین (ع) است روشن است که گروهی با این حرکت مخالفت و رسانه های فاسد آنان را همراهی می کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه مغناطیس وجود شهدا انسان را فرا می خواند عنوان کرد: هر ساله 5 میلیون نفر زائر مناطق دفاع مقدس را داریم. 400 هزار روز در جاده ها و راه آهن کشور حمل و نقل زائران را داریم که کار بسیار بزرگی است. امسال با عنایت وزارت اموزش و پرورش یک مدیر مدرسه هرکاروان راهیان نور دانش آموزی را همراهی می کند.

وی با اشاره به بیت المقدس به عنوان مقصد ملائکه و قدمگاه انبیاء اظهار امیدواری کرد و گفت: انشااله این اردوهای جهادی و خودسازی راهی برای جهاد بزرگترباشد و روزی فرا برسد تا از همین میدان فلسطین زائران برای سفرهای راهیان نور به بیت المقدس آزاد شده سفر کنند.

در بخش دیگر مراسم کفاش جانشین قرارگاه راهیان نور و معاون فرهنگی پرورشی و ریاست سازمان دانش آموزی با اشاره به 36 هزار شهید دانش آموز و ابلاغ کلام وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان زائر بیان کرد: دانش آموزان اردوهای راهیان نور می روند تا بفهمند چرا امام ره به دست و بازوی رزمندگان بوسه میزد. دانش آموزان می روند تا با بزرگی همت و صدق و اخلاص شهیدانی که نام آنها را شنیده بودند آشنا شوند و بفهمند چرا برادران و پدران آنها جبهه را دوست داشتند.

وی افزود: آموزش و پرورش به این حرکت به عنوان حرکتی تربیتی و نگهدارنده ارزش های دفاع مقدس می نگرد. اگر چه زمان آن کوتاه است اما آثار آن بر منظومه تعلیم و تربیت ابدی خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار