مسئول تربیت و آموزش سپاه خراسان جنوبی :

نیاز اصلی جامعه برای تحقق حکومت اسلامی، پیوند قوی بین امام و امت است

حجت‌الاسلام «مهدی رحیم‌آبادی» گفت: آن‌چه امروز نیاز اصلی جامعه برای تحقق و تشکیل یک حکومت اسلامی است، پیوند قوی بین امام و امت است و دشمن امروز به دنبال جدایی و اختلاف بین امت با ولی فقیه است تا از این طریق حکومت را ساقط کند.
کد خبر: ۳۰۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ - 27August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «مهدی رحیم‌آبادی» مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، در مراسم افتتاحیه طرح «ولایت» دانشجویی استان که در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: خداوند به انسان‌ها نعمت و رحمت‌های زیادی را عطا کرده است، اما انسان‌ها آن‌ها را حس نمی‌کنند.

وی افزود: دلیلش این است که خداوند فرموده است برای حس کردن این نعمت‌ها باید حکومت اسلامی تشکیل شود.

مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از جنایت‌هایی که امروزه استکبار جهانی و برخی کشور‌های غربی با انسان‌ها می‌کنند، روی تمام جنایت‌کاران تاریخ را سفید کرده است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با بیان این‌که امروز نظام اسلامی پوزه استکبار جهانی را به خاک مالیده است، متذکر شد: حکومت اسلامی ۲ رکن اصلی دارد که «رهبری الهی» و «مردم ولایی» است، ما در دنیا رهبر طاغوتی مانند فرعون‌ها و امثالهم که ادعای رهبری در جوامع داشتند را زیاد داشتیم، اما رهبری الهی کم بودند.

وی عنوان کرد: برخی از افراد در جامعه امروز شبهاتی را مطرح می‌کنند و مشکلات اقتصادی کشور را بر گردن رهبر انقلاب می‌اندازند که این خلاف قرآن است؛ چراکه خداوند در آیه ۲۵ سوره «حدید» به این شبهه پاسخ داده و فرموده که ما پیامبران را فرستادیم تا به وسیله مردم عدالت را پیاده کنند، یعنی مردم باید عدالت را پیاده کنند.

دانشجویان طرح ولایت، به شبهات موجود در جامعه پاسخ دهند

مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی انقلاب اسلامی ایران را نمونه کوچکی از غدیر دانست و بیان داشت: غدیر یعنی این‌که حکومت الهی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی تأکید کرد: آن‌چه امروز نیاز اصلی جامعه برای تحقق و تشکیل یک حکومت اسلامی است، پیوند قوی بین امام و امت است و دشمن امروز به دنبال جدایی و اختلاف بین امت با ولی فقیه است تا از این طریق حکومت را ساقط کند.

وی تصریح کرد: لذا وقتی معرفت واقعی نسبت به ولی فقیه و جایگاه او در جامعه حاصل شود، این ارتباط بین امام و امت قوی‌تر خواهد شد.

مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به این‌که برخی‌ها می‌گویند مملکت صاحب دارد و صاحب آن‌هم امام زمان است، پس در زمان مشکلات راحت بخوابیم که امام زمان مشکلات را حل می‌کند، متذکر شد: این یک شبهه انگلیسی است، اگر این موضوع به این معنا باشد که دست امام زمان همواره بالای سر امت است و در غلبه بر مشکلات کمک می‌کند درست است، اما اگر به این معنی باشد که ما هیچ کاری نکنیم تا خود امام زمان درست کند این‌یک شبهه انگلیسی خطرناک است که می‌خواهند انگیزه را از مردم بگیرند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: صاحب مملکت امروز غایب است؛ لذا معرفت نسبت به ولی فقیه در جامعه خیلی مهم است.

وی اضافه کرد: دوره طرح «ولایت» دانشجویی معرفت‌افزا است و دانشجویانی که به‌عنوان سرباز ولایت در این دوره حضور دارند، از ثواب بسیار بالایی برخوردار هستند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که دانشجویان ولایی و انقلابی برای اسلامی کردن دانشگاه، محیط کار و زندگی خود جریان‌سازی کنند، عنوان کرد: شما باید با توجه به آموخته‌های دوره، به شبهاتی که هر روز در جامعه بیشتر می‌شود پاسخ بدهید.

رحیم‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مجموعه‌ای از جوانان مؤمن و انقلابی و پای‌کار و با عزم را داشته باشیم، دغدغه‌ها برای آینده کشور رفع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار