معرفی کتاب؛

«رویای روزهای خونین» روایت‌گر خاطرات دفاع مقدس «علی احمدی‌پور»

کتاب «رویای روز‌های خونین» روایت‌گر خاطرات شفاهی «علی احمدی‌پور» بازنشسته نیروی دریایی سپاه پاسداران، توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۰۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ - 29August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، کتاب «رویای روز‌های خونین» روایت‌گر خاطرات شفاهی «علی احمدی‌پور» بازنشسته نیروی دریایی سپاه پاسداران است که کار مصاحبه و تدوین آن توسط «سید قاسم یاحسینی» انجام شده و در ۲۳ فصل توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر به چاپ رسیده است.

این کتاب زندگی و خاطرات «علی احمدی‌پور» را از روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی روایت‌ می‌کند که در جبهه‌های دفاع مقدس دوش به دوش مدافعان وطن، حضور فعال و مستمر داشته است.

«رویای روزهای خونین» روایت خاطرات دفاع مقدس « علی احمدی پور»

بخشی از کتاب «رویای روز‌های خونین» را در ادامه می خوانید.

عملیات «والفجر ۸» در شب ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ در «اروند کنار» و روبه‌روی بندر «فاو» شروع شد. هنگام شروع عملیات هوا بارانی و تاریک بود، همین باران ذهن عراقی را که در سنگر کمین بودند منحرف کرد و صدای عبور غواصان خط‌شکن را نشنیدند.

من و «خداداد دهقان» سوار موتور سیکلت سفید رنگی شدیم و رفتیم ساحل اروند. قایق‌هایی که از «فاو» برمی‌گشتند پر از مجروح و شهید بودند، یک‌دفعه یک هواپیمای عراقی بالای سرمان ظاهر شد، قایقرانان که اکثراً بچه‌های بوشهر بودند، با تمام گاز قایق می‌راندند. هواپیمای دشمن در آسمان اوج گرفت و سپس روی سر ما شیرجه زد... .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار