مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

طرح «ولایت»، مقابله با حملات دشمن علیه مبانی نظری و فکری اسلام است

«ابوذر صلاحی» گفت: دوره طرح «ولایت» در سال ۱۳۷۵ در راستای مقابله با حملات اندیشه‌ای دشمن به مبانی نظری و فکری اسلام سیاسی و به‌خصوص ولایت فقیه طرح‌ریزی شده است و تاکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجو در کشور از این دوره‌ها استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۳۰۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ - 27August 2018

طرح ولایت برای مقابله با حملات اندیشه ای دشمن به مبانی نظری و فکری اسلام طرح‌ریزی شده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «ابوذر صلاحی» مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان که در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان خراسان جنوبی با حضور ۸۰ دانشجوی دختر و پسر که ۲۰ نفر پسر و ۶۰ دانشجو دختر هستند در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی با بیان این‌که کلاس‌های دانشجویان از ساعت ۷:۱۵ صبح آغاز خواهد شد، گفت: طرح ولایت در راستای ﺿﺮورت تحکیم بنیان‌های اندیشه‌ای دانشجویان مؤمن و انقلابی و حضور فعال و اثرگذار در میدان جنگ فکری و فرهنگی دشمن طرح‌ریزی شده است که در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی بیان داشت: طرح ولایت دانشجویی، دوره‌ای تربیتی و آموزشی به منظور ارتقاء سطح دانشجویان در حیطه مبانی اندیشه اسلامی، بصیرتی سیاسی و مهارتی تشکیلاتی است که در بستر سبک زندگی اسلامی، محیطی علمی با نشاط و کارآمد را جهت ارتقاء کیفیت نقش‌آفرینی دانشجویان در جامعه، فراهم کرده است.

صلاحی یادآور شد: این دوره در سال ۱۳۷۵ در راستای مقابله با حملات اندیشه‌ای دشمن به مبانی نظری و فکری اسلام سیاسی و به‌خصوص ولایت فقیه طرح‌ریزی شده است و تاکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجو در کشور از این دوره‌ها استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که طرح ولایت برای داشتن خروجی بهتر در ۲ مرحله انجام می‌شود، افزود: ابتدا مرحله استانی برگزار و سپس از بین برگزیدگان استانی، تعدادی به دوره کشوری که همه ساله به مدت ۴۰ روز در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی با اعلام این‌که امسال نیز دهمین دوره طرح ولایت استانی آغاز شده است، تصریح کرد: از بین دانشجویان شرکت کننده در طرح سال قبل، امسال تعداد ۲۰ نفر به طرح ولایت کشوری اعزام شدند.

صلاحی بیان داشت: طرح ولایت امسال با رویکرد ۲ موضوع مهم یعنی «اندیشه امامین انقلاب» و «کتاب‌های «انسان ۲۵۰ ساله» رهبر معظم انقلاب و «جدال دو اسلام» خلاصه جلد ۲۱ صحیفه نور امام راحل» خواهد بود.

وی درخصوص برنامه‌های جانبی این دوره گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دوره به آن توجه شده، موضوع توجه به مباحثه و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است که در واقع دانشجو بتواند تمرین شرکت در مباحثه و کرسی را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار