انتصابی که دست صهیونیست‌ها را رو کرد

انتصاب فرمانده جدید واحد شنود بخش شمالی ارتش رژیم صهیونیستی خبری است که بر کشته شدن وی در پاسخ مقاومت در جولان صحه می‌گذارد البته باید منتظر مرور زمان بود تا خبر به قطع یقین تأیید شود.
کد خبر: ۳۰۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ - 27August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، از زمان آغاز بحران سوریه، رژیم صهیونیستی همواره اهدافی را در این کشور هدف قرار داده است. به ادعای صهیونیست ها، آنچه در سوریه هدف قرار گرفته‌اند همگی یا انبار مهمات به زعم آن‌ها خطرناک بوده‌اند، یا پایگاه‌هایی بوده‌اند که آن‌ها را به ایران و حزب الله نسبت می‌داده‌اند، یا کاروان و محموله‌ای از سلاح‌های پیشرفته که برای حزب الله لبنان ارسال می‌شده‌اند. صهیونیست‌ها با این بهانه تراشی، ده‌ها بار به حریم سوریه تجاوز کرد و به شیوه‌های گوناگون خاک این کشور را هدف قرار داد.

حملات صهیونیست‌ها تا بهار ۲۰۱۸ ادامه داشت تا اینکه در روز‌هایی که نظام حاکم بر سوریه به روز‌های استقرار و پایان دادن به کار معارضان مسلح در جنوب این کشور رسیده بود اعلام کرد از این پس حملات صهیونیست‌ها بی پاسخ نخواهد ماند و حاکمیت، اجازه نقض حریم کشورش را به هیچ کس نخواهد داد.

در همین زمان صهیونیست ها - که همواره با تأکید بر راهبرد بازدارندگی ارتش، معتقدند هیچ کس نباید آن‌ها را تهدید کند و تهدید به منزله صدمه دیدن بازدارندگی آن‌ها است - این اقدام ارتش سوریه و حق طبیعی، قانونی و بین المللی حاکمیت سوریه در دفاع از حریم کشور خود را اقدامی در راستای از بین رفتن بازدارندگی ارتش برشمردند. ضمن اینکه صهیونیست‌ها این رویکرد جدید دولت سوریه را، اقدامی به تحریک ایران تلقی کردند چرا که مدعی بودند در آخرین حمله صهیونیست‌ها به سوریه اهداف ایرانی را هدف قرار داده‌اند و این رویکرد دولت سوریه پس از آن حمله اتخاذ شده است.

صهیونیست‌ها در حالی این ادعای دروغ را مطرح می‌کردند که حملات صهیونیست‌ها پیش از موجب شهادت نیرو‌های ایرانی هم شده بود و این امر به تغییر رویکرد دولت سوریه منجر نشده بود. صهیونیست‌ها می‌خواستند دست برتر دولت سوریه را نادیده بگیرند و هیمنه دروغین خود را بر اذهان عمومی و دولت سوریه با دروغ پردازی حفظ کنند.

ساعات آغازین پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۱۰ می ۲۰۱۸) بود که صهیونیست‌ها با خمپاره به شهر «البعث» در منطقه قنیطره سوریه حمله کردند این حمله تلفاتی در بر نداشت، اما دولت سوریه را وا داشت تا در عملی کردن وعده‌ای که به متجاوزان به خاکش داده بود وارد عمل شود. ساعتی از حمله رژیم صهیونیستی نگذشته بود که ارتش سوریه با ۶۸ موشک، مواضع ارتش و نظامیان صهیونیست در جولان را هدف قرار داد. این برای نخستین بار از آغاز بحران سوریه و به گواهی تاریخ از پایان جنگ ۱۹۷۳ تا این تاریخ بود که ارتش سوریه، رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.

در حالی که کاربران فضای مجازی با تصاویری که با دوربین‌های خود تهیه کرده بودند خبر را تأیید می‌کردند، رژیم صهیونیستی در سکوتی خبری فرو رفت. تصاویر منتشر شده از سوی کاربران مجازی از هجوم کاروان‌های امدادی به سمت مناطق هدف قرار گرفته خبر می‌داد. صهیونیست‌ها در اخبار خود از شلیک ۲۰ موشک سخن گفتند و هیچ خبر یا عکسی از نقاط منهدم شده توسط موشک‌ها منتشر نکردند. بلافاصله صهیونیست‌ها چند نقطه دیگر را هدف قرار دادند و مدعی شدند مراکز کلیدی مقاومت و ارتش سوریه را هدف قرار داده‌اند، اما این ادعا‌ها برای تسلی خاطر افکار عمومی آن‌ها کافی نبود.

ارتش سوریه به منظور پر کردن خلأ خبری- که از سکوت خبری صهیونیست‌ها حاصل شده بود- ۱۰ مرکز را که هدف قرار داده بود به رسانه‌های اعلام کرد:

مرکز نظامی فرماندهی شنود فنی و الکترونیکی
مقر سری مرزی از واحد جمع آوری اطلاعات تصویری ۹۹۰۰
مرکز نظامی فرماندهی جنگ الکترونیک
مرکز نظامی فرماندهی شنود شبکه‌های ارتباطاتی در غرب جولان
مراکز دریافت و ارسال پیام
مقر دیدبانی واحد سلاح‌های دقیق‌زن
فرودگاه هلیکوپتر‌های نظامی
مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای یگان ۸۱۰ ارتش اسرائیل
مقر فرماندهی تیپ نظامی در حرمون
مقر واحد ویژه جنگ زمستانی «بنستیم»

صهیونیست‌ها همچنان در سکوت خبری به سر بردند تا هیچ یک از اقدامات انجام شده را خودشان رسما تأیید نکرده باشند، اما گذر زمان موجب شد برخی اخبار به مرور نقطه زنی‌های مقاومت را تأیید کنند.

روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی طی احکامی اقدام به برخی انتصاب‌های جدید در ارتش این رژیم کرد. روزنامه‌های رژیم صهیونیستی این خبر را منتشر کردند و اعلام کردند این انتصاب‌ها در انتظار امضای تأیید آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است. یکی از این انتصاب‌ها در واحد شنود بخش شمالی ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود و «شای شلومون» به عنوان فرمانده واحد شنود شمالی ارتش رژیم صهیونیستی انتخاب شد.

همانگونه که در فهرست مکان‌های هدف قرار گرفته از سوی دولت سوریه مشاهده می‌شود، یکی از مکان‌هایی که در پاسخ مقاومت هدف قرار گرفته بود، واحد شنود غرب جولان بود. ارتش رژیم صهیونیستی در تقسیم بندی خود به سه منطقه شمال، جنوب و مرکز تقسیم می‌شود که هر بخش دارای فرماندهی مستقل از بخش‌های دیگر است. مقاومت در خبر حملات خود اعلام کرده بود برخی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در زمان حمله در مقر‌های اعلام شده حضور داشته‌اند و به هلاکت رسیده‌اند.

حال انتصاب فرمانده جدید واحد شنود در منطقه شمالی که شامل جولان نیز می‌شود نشان می‌دهد ظاهرا این فرمانده در زمان پاسخ مقاومت در آنجا کشته شده است. نکته‌ای که این تخمین را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند این است که در انتصاب‌هایی که از سوی آیزنکوت اعلام شده، گفته نشده «شای شلومون» به جای چه کسی منتصب شده است. حال آنکه در دیگر انتصاب اعلام شده از سوی آیزنکوت این مسئله اعلام شده است و خبر منتشر شده می‌گوید علاوه بر «شای شلومون»، «ایلی بیسکو» به جای «یجئیل بن عامی» - که متهم به اختلاس است- منصوب شده است. اما همانگونه که اشاره شده معلوم نمی‌شود «شای شلومون» به جای چه کسی جایگزین می‌شود. اگرچه به قطع یقین نمی‌توان این انتصاب را به پای کشته شدن فرمانده قدیم این بخش گذاشت، اما عملکرد گذشته صهیونیست ها، این مسئله را ثابت کرده است و مرور زمان، درستی قضیه را به اثبات خواهد رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار