دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

اساس جنگ نرم از سوی دشمنان اختلاف‌افکنی است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اختلاف عمدتاً با اسلام سازگار نیست، گفت: اساس جنگ نرم از سوی دشمنان اختلاف‌افکنی است.
کد خبر: ۳۰۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ - 27August 2018

اساس جنگ نرم از سوی دشمنان اختلاف افکنی استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، آیت‌الله «اراکی» دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در مصلی تبریز، اظهار داشت: برنامه سرویس‌های جاسوسی پیدا کردن افکار و گروه‌های حاشیه‌ای و دست آویز کردن آنها برای ایجاد جریانات انحراف است.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها پشتیبانی سیاسی و اطلاعاتی می‌شوند، خاطرنشان کرد: جریان شیرازی خطرناک‌ترین جریان در طول تاریخ تشیع است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی دوران جنگ نرم را سخت‌تر از جنگ سخت عنوان کرد و افزود: تاسیس و تحرکات فرقه‌های ضالّه از جمله ابزار جنگ نرم محسوب می‌‌شود؛ عربستان سعودی در دوران جنگ نرم شروع به تربیت آخوندهای افراطی کرده است.

اراکی با اشاره به فعالیت های دینی خود در کشورهای مختلف ابراز داشت: در لندن از نزدیک شاهد بودم که چه اتفاقاتی در دانشگاه‌ها در حال انجام است در حوزه تبلیغ، تمام مساجدِ دانشگاه‌های اروپا به تدریج در اختیار عربستان سعودی و وهابی‌ها و ضد شیعه قرار دادند.

وی افزود: در دانشگاه‌های دنیا جریان شیعی ضد سنی به راه انداختند در حالی که ما تکفیر به دلیل ایجاد زمینه کشتار حرام می‌دانیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: تشیع لندنی، اهل سنت را ناصبی قلمداد می‌کند در حالی که بیش از ۸۰ درصد اهل سنت محب اهل بیت (ع) هستند و حتی به امامت دوازده‌گانه و حضرت مهدی (عج) اعتقاد دارند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به ذخایر معنویِ تدینِ شیعی بیان داشت: ما به چیزی مازاد از آنچه اهل بیت (ع) در اختیار ما گذاشته‌اند نیاز نداریم  و روش های صوفی گری را عاقلانه نمی دانیم. 

وی با بیان اینکه اختلاف عمدتا با اسلام سازگار نیست، گفت: اساس جنگ نرم از سوی دشمنان اختلاف افکنی است.

آیت‌الله اراکی در تشریح بنیان‌‌های اختلاف افکنی بیان کرد: کتمان حقایق پیامبران، تشویح حقایق و تبدیل و تحریف حقایق اساس اختلاف افکنی دشمنان است.

این مسئول افزود: دشمنان در عرصه کتمان حقایق، استفاده از آثار و مکان های علمی تشیع را بر آحاد مردم ممنوع اعلام کرده و در کتابخانه های عمومی کتب شیعی عرضه نمی شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: پیام حج رهبر انقلاب را در یکی از صفحات روزنامه گاردین چاپ کردیم اما سردبیر این روزنامه را تنها بدلیل همان پیام محاکمه کردند.

اراکی با انتقاد از حملات بی‌انصافانه علیه روحانیت افزود: چرا بی‌انصافانه علیه روحانیت می‌تازیم؛ بسیاری از روحانیون زندگی ساده‌ای دارند.

وی در پایان ضمن هشدار به برخی مبلغین ساده اندیش گفت: برخی که هیچ سررشته‌ای از دین ندارند، بر طبل جدایی دین از سیاست می‌کوبند و مدام می‌گویند که دین نباید در زندگی مردم و سیاست دخالت کند. شما کجا درس دین را خوانده‌اید که چنین می‌گویید؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها