سردار اشتری:

هدف دشمن از اتفاقات کشور‌های همسایه ناامن کردن ایران بود

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: جنایاتی را که دشمنان در کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان انجام دادند و به نام دین علیه دین دست به این اقدامات هولناک زدند برای ناامن کردن ایران بود، اما به حول و قوه الهی و عنایت ائمه اطهار (ع) و حضور رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت، همه توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.
کد خبر: ۳۰۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ - 27August 2018

کرمانشاه در دفاع مقدس و درگیری با ضد انقلاب بیشترین نقش را ایفا کردبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتطامی جمهوری اسلامی ایران، امروز (دوشنبه) در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های انتظامی و تخصصی پلیس که در محل ستاد فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای مردمی دلاور، ولایت‌مدار، مؤمن و مجاهد است، مردمی که از شروع دفاع مقدس تا خاتمه آن در حال دفاع بودند.

وی افزود: از جمله استان‌هایی که در دفاع مقدس بیشترین نقش را ایفا کردند و همچنین بیشترین درگیری را با گروهک‌های ضدانقلاب داشتند، این استان پهناور بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قبل از جنگ تحمیلی نیز به جهت حضور گروه‌های ضدانقلاب در برخی از شهر‌های مرزی از جمله کرمانشاه، مردم با آن‌ها درگیر شدند و توطئه‌های ضدانقلاب و گروهک‌های وابسته به استکبار جهانی را خنثی کردند.

وی یادآور شد: سابقه دفاع در شهر‌هایی مثل «پاوه» را فراموش نخواهیم کرد که مردم آن دیار چه ایثارگری‌هایی کردند و اجازه ندادند شهر شهیدپرور «پاوه» سقوط کند و با فرمان تاریخی امام خمینی (ره)، روحی در کالبد رزمندگان و مردم دمیده شد و با قدرت دست ضدانقلاب را از پاوه قطع کردند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شهر‌های مرزی استان هم با نیرو‌های بعثی عراق درگیر بودند و هم آماج بمب‌های مزدوران استکبار بودند و شاید به جرأت می‌توان گفت روزی را در این استان نداشتیم که آثاری از دفاع مقدس در آن به جای نمانده باشد.

وی ادامه داد: مردم شجاع این خطه، هم با دشمنان خارجی به مقابله برخاستند و هم دست دشمنان داخلی را کوتاه کردند و شهر‌های «نفت شهر»، «سومار»، «قصرشیرین»، «سرپل‌ذهاب»، ارتفاعات «بازی دراز» و دیگر مناطق عملیاتی شاهد این ادعا هستند.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در عملیات «مرصاد» گفت: در این عملیات هوشیاری و بیداری رزمندگان و مردم، نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرد و افتخارات بزرگی برای رزمندگان بر جای ماند.

سردار اشتری با اشاره به امنیت بالای کشور، بیان داشت: امنیتی را که امروز در کشور شاهد آن هستیم را مدیون امام خمینی (ره)، شهدای عزیز، رزمندگان و مردم غیور کشور هستیم که با هدایت‌های امام و احساس تعلقی که مردم به کشور دارند، به مقابله با دشمنان برخاستند و امنیت پایداری را در استان و کشور رقم زدند.

وی اذعان داشت: دشمن برنامه‌های متعددی را برای ناامن کردن کشور ایران پایه‌گذاری کرد، هدف دشمن از اتفاقاتی که طی سال‌های اخیر در کشور‌های همسایه رقم زد، ناامن کردن منطقه و به خصوص ایران بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: جنایاتی را که دشمنان در کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان انجام دادند و به نام دین علیه دین دست به این اقدامات هولناک زدند برای ناامن کردن ایران بود، اما به حول و قوه الهی و عنایت ائمه اطهار (ع) و حضور رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت، همه توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

وی همچنین یادآور شد: مدافعان حرم با حضور در این مناطق، باعت ثبات منطقه و شکست دشمنان اسلام شدند.

سردار اشتری اشاره‌ای به تلاش‌های شبانه روزی مرزبانان جمهوری اسلامی کرد و افزود: امروز این نیرو‌ها با اقتدار و هوشیارانه در اقصی نقاط کشور از مرز‌ها حفاظت و حراست می‌کنند و اگر تحرکاتی از سوی گروه‌های اشرار در مرز‌ها باشد، آن‌را در نطفه خفه خواهند کرد.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری در وصف نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: همان‌طور که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب می‌فر‌مایند «اینان مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند که با روحیه جهادی و ایمان راسخ فعالیت می‌کنند و نتیجه این از خودگذشتگی‌ها اعتماد مردم را رقم زده است».

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به تلاش جهت حرفه‌ای شدن نیرو‌های انتظامی اشاره کرد و افزود: در این راستا با برگزاری دوره‌ها و آموزش‌های متعدد و راه‌اندازی قرارگاه تربیت و آموزش جهادی، توانسته‌ایم به سمت حرفه‌ای شدن پیش برویم و نسبت به سال گذشته ارتقاء چشمگیری داشته باشیم.

سردار اشتری یادآور شد: امروز تجهیزاتی که در اختیار نیروی انتظامی است بسیار قوی است و کمبود‌ها را نیز از مسئولان ذی‌ربط مطالبه خواهیم کرد.

وی به پیشرفت‌های چشمگیر و وضعیت امنیتی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: طبق جمع‌بندی نظارت ستادی، استان کرمانشاه در اکثر شاخص‌ها رشد چشمگیری داشته است و توانسته است موفقیت‌های خوبی را کسب کند و باید جهت کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی تلاش‌ها دوچندان شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به بازدید روز گذشته از پاسگاه‌های مرزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه نیرو‌های مرزبانی از آمادگی و روحیه جهادی خوبی برخوردار بودند و طبق آماری که توسط جانشین مرزبانی استان ارائه شد تجهیزات و امکانات و پشتیبانی‌ها نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

سردار اشتری اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌ نیروی انتظامی، اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت مطالبات ۲ سال گذشته و تلاش در راستای نهضت خانه‌سازی اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها