اولویت فرانسه برکناری اسد نبوده و نیست

رئیس جمهوری فرانسه در جمع سفرای این کشور در سراسر جهان گفت: اولویت سیاست خارجی فرانسه برکناری بشار اسد نیست و هیچ‌گاه هم نبوده است.
کد خبر: ۳۰۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ - 27August 2018

ماکرون: اولویت ما برکناری اسد نبوده و نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسکای نیوز عربی، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در بخشی از سخنرانی که در کاخ الیزه انجام داد، اظهار داشت: ما اکنون در سوریه در یک نقطه عطف قرار داریم که می‌تواند به صلح و ثبات ختم شود یا شرایط پیچیده‌تر شود. ما نگران اوضاع در ادلب هستیم. اوضاع در این بخش از سوریه که در کنترل مخالفان است خوب نیست و نظام سوریه تهدید کرده که می‌خواهد یک فاجعه انسانی در این منطقه خلق کند و حاضر به مذاکره هم نیست. امیدواریم روسیه و ترکیه بتوانند در این زمینه وارد عمل شوند.

ماکرون ادامه داد: از اول هم که به الیزه آمدم گفته‌ام که اولویت ما جنگ با داعش و افراط‌گری است. هیچ‌گاه نگفته‌ام که اولویت فرانسه برکناری بشار اسد است، بلکه همواره خواستار اصلاح قانون اساسی و اصلاح امور این کشور بوده‌ام؛ اما چیزی که مطرح است این است که ما باید از مردم سوریه هم حمایت کنیم.

وی ادامه داد: مردم سوریه باید این حق را داشته باشند که رهبران خود را انتخاب کنند و ما باید در این زمینه به آن‌ها کمک کنیم. برقراری امنیت ما یقینا به وجود ثبات در خاورمیانه مرتبط است و تحقق ثبات در این منطقه جز با احترام به تنوع قومی آن و مشارکت همه در اداره امور خود ممکن نیست.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار