مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

اجرای 8 پروژه موقوفات با اعتبار بیش از 4 میلیارد ریال در مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای هشت پروژه وقف در مازندران خبر داد و گفت: اجرای این پروژه ها به اعتباری بالغ بر از چهار میلیارد ریال نیاز دارد.
کد خبر: ۳۰۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ - 27August 2018

اجرای 8 پروژه موقوفات با اعتبار بیش از 4 میلیارد ریال در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌ جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه همه ساله پروژه های مستعد سرمایه گذاری موقوفات مازندران شناسایی می شود، اظهار داشت: در این راستا معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف اقدام به اجرای پروژه های عمرانی کرده است.

وی با بیان اینکه اوقاف همواره در تلاش است تا بهره وری اقتصادی موقوفات از طریق ساخت و نوسازی موقوفات با انواع کاربری مسکونی، تجاری، خدماتی و ... افزایش پیدا کند، افزود: پروژه های مستعد سرمایه گذاری موقوفات احصاء و طی فرآیندی قانونی مراحل اجرای پروژه و ساخت و نوسازی موقوفات انجام می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای هشت پروژه بازسازی، نگهداری و تعمیر موقوفات و رقبات عرصه و اعیان وقف در استان خبر داد و گفت: این پروژه ها با مساحت 4000 مترمربع و با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه و مطابق دستورالعملها و شیوه نامه های سازمانی، کمیته استانی احیاء عمران و آبادانی موقوفات استان مازندران تشکیل شده است، گفت: طی جلسات متعدد در خصوص تعیین تکلیف پروژهای مستعد سرمایه گذاری اقدام می شود.

حیدری جناسمی خاطرنشان کرد: تهیه، بررسی و تصویب 30 طرح جامع بقاع متبرکه، با اعتباری یک میلیارد و 50 میلیون ریالی اجرا و سرمایه گذاری در 14 پروژه به ارزش سرمایه گذاری بیش از 83 میلیارد و685 میلیون ریال در سال جاری عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه درآمد هزینه هستند، خاطر نشان کرد: درآمد حاصل از نذورات و هدایای مردمی جهت اجرای برنامه های عمرانی، فرهنگی و هزینه های جاری همان بقعه هزینه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تکمیل برنامه های عمرانی نیمه تمام بقاع متبرکه و اماکن مذهبی از تکمیل 62 ریز فضا با بیش از 25000 متر مربع و برآورد هزینه 125 میلیارد ریالی خبر داد و افزود: توسعه این اماکن نیز با 19 ریزفضا در بقاع و اماکن متبرکه و با برآورد هزینه بیش از 25 میلیارد ریالی به 5000 مترمربع افزوده خواهد شد.

وی پروژه های عمرانی امامزاده عباس ساری، امامزاده عبدالله آمل، بی بی زینب گلوگاه از جمله پروژ های شاخص عمرانی استان برشمرد و افزود: با بازسازی 30 ریز فضا در بقاع و اماکن متبرکه با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال، میزان مرمت، مقاوم سازی، تعمیر و نگهداری به بیش از 25000 مترمربع افزایش خواهد یافت.

حیدری جناسمی بر نظام مندی و برنامه محوری اوقاف در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد و افزود: اجرای هرگونه پروژه عمرانی در سطح امامزادگان بایستی برابر طرح مصوب و قوانین و موازین موجود باشد تا آسیب های جانی و مالی به کمترین میزان برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار