فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

بازسازی واقعه غدیر باعث گسترش فرهنگ ولایت می‌شود

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری مراسم غدیرخم آماده سازی محیط برای درک قویتر از اصول و مبانی جمهوری اسلامی به ویژه ولایت فقیه است.
کد خبر: ۳۰۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 27August 2018

بازسازی واقعه غدیر باعث گسترش فرهنگ ولایت می شودبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، سردار امان اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در راستای بازسازی مراسم حجه الوداع و واقعه بزرگ و وحدت آفرین غدیرخم در مهمانسرای سپاه در شهرستان زاهدان برگزار شد، اظهار داشت:  حضور خبرنگاران در برنامه ها مایه دلگرمی است.

وی با اشاره به این مطلب که باز سازی واقعه تاریخی غدیرخم با هدف گسترش فرهنگ ولایت و تعمیق هویت دینی است، افزود: آماده سازی محیط مناسب برای امکان درک قویتر از اصول و مبانی جمهوری اسلامی به ویژه ولایت فقیه و معرفی عید بزرگ غدیر خم هدف دوم از برگزاری این نشست است.

سردار گشتاسبی الگو سازی و معرفی عید غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین با استفاده از آیات و روایات، ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت و تمام نسلهای انقلاب، توانمند سازی اعتقادی جامعه برای پاسداری از ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، کمک به گسترش معارف الهی و ارزشهای اسلامی در جامعه و مستند سازی تاریخچه کهن از روز غدیرخم  را از منظور های اجرای این مراسم معنوی و مهم برشمرد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این نکته که این مراسم از سال ۹۰ در کشور و در استان قم  این مراسم هشت سال قبل آغاز شده است، ادامه داد: همه ساله بالغ بر ۲۰۰ برنامه در سطح کشور اجرامی شود که به غیر از ایران کشورهای عراق، سوریه و لبنان نیز این برنامه ها اجرا می شود.

این مسئول سابقه اجرای برنامه بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم در سیستان و بلوچستان را قبل از سال ۹۱ عنوان و بیان کرد: برنامه محوری عید سعید غدیرخم در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب شهرستان زاهدان با گروه همخوانی پاکستان اجرا خواهدشد.

وی تصریح کرد: این برنامه در زابل و شهرستانهای استان از سال ۹۱ آغاز شده و هرساله رشد اجرای این برنامه را در استان داشته ایم.

گشتاسبی اظهار داشت: ناحیه زابل مقام اول استانی و مقام ۹ کشوری را در اجرای این برنامه تاریخی در سال ۹۶ به دست آورده است.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: خدا را شاکریم که سال به سال اجرای این برنامه با رشد جمعیتی مواجه شده ایم که در سال گذشته ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر در سراسر استان از این برنامه استفاده کرده اند و امسال نیز پیش بینی می شود بیش از ۷۰ هزار نفر در این مراسم حضور پیدا کنند.

این مسئول با بیان این مطلب که این برنامه در استان در ۱۱ شهرستان و در شمال در ۵ شهرستان اجرا می شود که این واقعه تاریخی در منطقه سیستان به صورت تجمیعی در شهرستان زابل اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: این برنامه در شهرستانهای زاهدان، زابل، ایرانشهر، دلگان، خاش و چابهار همزمان با روز عید غدیرخم در استان اجرا می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار