امضای تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهر هوشمند در قم

تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهر هوشمند بین شهرداری قم و نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی به امضا رسید.
کد خبر: ۳۰۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ - 27August 2018

امضای تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهر هوشمند در قمبه گزارش دفاع پرس از قم، امروز تفاهم نامه همکاری بین ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان قم برای ایجاد شهر هوشمند به امضا رسید.

«سید حسن هانی» در این مراسم با اشاره به لزوم ارائه خدمات غیر حضوری به مردم اظهار داشت: باید بر اساس برنامه ششم توسعه هر سال 12.5 درصد از مراجعات مردم به سازمان‌ها کاسته شود و این مساله تنها با ارائه خدمات غیر حضوری ممکن است.

وی ادامه داد: تاکنون شهر قم به صورت مناسب اداره نشده و خدمات به صورت شایسته در اختیار مردم قرار نگرفته است، در این راستا باید شهر به صورت هوشمند اداره شود و فناوری اطلاعات در این زمینه رکن اصلی است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم افزود: ریزترین اطلاعات با سامانه‌ها در حال جمع آوری و تحلیل است، اکنون بسیاری از اقدامات همچون کنترل ترافیک، آبیاری و هدایت خودروها به صورت سنتی انجام می‌شود، در حالی که لازم است از فناوری جدید برای بهبود این فرآیندها استفاده شود.

هانی تعداد تراکنش‌های روزانه بانکی را 50 میلیون تراکنش دانست و تصریح کرد: این تراکنش‌ها از تعداد سفرها و مصرف سوخت کاست، تسری چنین خدماتی به بخش‌های دیگر موجب افزایش کیفیت زندگی می‌شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید اصحاب رسانه پیگیری زیادی در زمینه هوشمند سازی ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به مردم داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار