مقام ترکیه‌ای خبر داد؛

همکاری ترکیه و فرانسه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه گفت: پاریس و آنکارا قصد دارند برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر: ۳۰۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ - 27August 2018

همکاری ترکیه و فرانسه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از دیلی صباح، برات آلبرایک وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه در نشست خبری مشترک با برونو لو مر، همتای فرانسوی خود، ضمن تأکید بر مواضع یکسان آنکارا و پاریس در مخالفت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: دو طرف تصمیم گرفته‌اند با هدف مقابله با این تحریم‌ها اقداماتی انجام دهند.

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه همچنین با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا، هشدار داد چنین اقداماتی به انزوای آمریکا خواهد انجامید و فرانسه و ترکیه مصمم به مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا هستند.

آلبرایک و لو مر در این نشست خبری مشترک که پس از دیدار دو طرف صورت گرفت، با تأکید بر اهمیت حفظ ثبات ترکیه، اعلام کردند دو طرف تصمیم به همکاری در حوزه های مختلف گرفته اند. وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه همچنین افزود با همتای فرانسوی اش درباره توسعه روابط دوجانبه و همکاری با یکدیگر در سازمان تجارت جهانی درخصوص اقدام آمریکا در وضع تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از ترکیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورها رایزنی کرده است.

آلبرایک همچنین افزود در دیدار با همتای فرانسوی خود علاوه بر رایزنی درباره تحریم های آمریکا علیه ترکیه، درخصوص تجارت جهانی و ثبات منطقه خاورمیانه رایزنی کردند. وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه همچنین از فرانسه به دلیل حمایت از این کشور در برابر تحریم های آمریکا قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار