سازمان ملل رژیم سعودی را ملزم به رعایت حقوق کودکان کرد

پس از جنایات اخیر ائتلاف نظامی عربستان سعودی علیه غیرنظامیان یمن که منجر به شهادت ده‌ها کودک بی‌گناه شد، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد از سعودی‌ها خواست تا به حقوق بین‌الملل احترام گذاشته و از جان کودکان محافظت کنند.
کد خبر: ۳۰۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ - 28August 2018

سازمان ملل رژیم سعودی را ملزم به رعایت حقوق کودکان کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد که عربستان باید حقوق بشردوستانه بین المللی را رعایت کرده و به قوانین جهانی حقوق بشر احترام بگذارد.

این بیانیه پس از سه نوبت حملات ائتلاف نظامی به رهبری عربستان علیه مناطق مسکونی یمن در روزهای 9، 22 و 23 آگوست صادر شد که منجر به شهادت دست کم 67 کودک و مجروح شدن ده ها نفر دیگر شده اند.

رنات وینتر رئیس کمیته حقوق کودکان سازمان ملل گفت: «باز هم کودکان بیشترین آسیب را از حملات وحشتناک در یمن می بینند.»

طبق اعلام صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، حمله هوایی روز 9 آگوست، به تنهایی بدترین حمله علیه کودکان دریمن از سال 2015 تا کنون محسوب می شود.

وینتر همچنین گفت که با وجود خشم جهانی پس از حمله عربستان به صعده یمن، تنها دو هفته بعد، کودکان در شهر حدیده هدف حمله تازه ای قرار گرفتند.

وی از عربستان خواست تا به عنوان یکی از امضا کنندگان کنوانسیون حقوق کودکان به تعهدات خود عمل کرده و از نقض حقوق بشر جهانی خودداری کند. 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار