معاون فرهنگی ـ اجتماعی راهور ناجا:

بیش از ۲۲ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی عابران پیاده هستند

معاون فرهنگی ـ اجتماعی راهور ناجا گفت: متأسفانه در تصادفات رانندگی بیش از ۲۲ درصد کشته‌های تصادفات را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 08October 2014

بیش از ۲۲ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی عابران پیاده هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، سرهنگ محمدکریم خسروی در مراسم روز بیحادثه اظهار داشت: امروز به مناسبت هفته ناجا مجموعه برنامههایی تدارک دیده شده و این روز به نام روز بیحادثه نامگذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه در این روز با محوریت ایمنی عابران پیاده یک مسابقه رادیویی با همکاری رادیو ایران به صورت زنده برگزار میشود، گفت: در این برنامه یک سؤال اساسی مطرح میشود مبنی بر اینکه به نظر شما کدام یک از عوامل زیر در کاهش تصادفات عابران پیاده مؤثر است.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: شرکتکنندگان باید از بین گزینههای «عابران پیاده قوانین راهنمایی و رانندگی را اجرا کنند»، «رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را اجرا کنند» و «گذرگاههای ایمن از سوی مسئولان ذیربط ساخته شود» گزینه صحیح را انتخاب کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی راهور ناجا هدف از این اقدام را ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به تلفات عابران پیاده عنوان کرد و گفت: بدون شک این روند میتواند در کاهش و کنترل تصادفات نقش داشته باشد.

خسروی با اشاره به اینکه بیش از  22 درصد از کشتهشدگان تصادفات را عابران پیاده تشکیل میدهند، گفت: امروز همیاران پلیس در شهرها، گذرگاهها و میادین به صورت نمادین در کنار مأموران پلیس قرار میگیرند که جمعیت حاضر نیز نمونهای از آن است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار