مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان تأکید کرد؛

ضرورت فعالیت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حوزه دفاع مقدس

«محمد حسن سلامی» گفت: نقش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دوران دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار بوده است و در حال حاضر نیز باید در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس فعال‌تر از گذشته باشد.
کد خبر: ۳۰۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ - 28August 2018

«وحدت و همدلی» رمز پیروزی در جنگ اقتصادی دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «نوید دانایی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، اظهار داشت: دفاع مقدس از معجزات الهی بود و اعتقاد به جهاد و حرکت حیاتی را در فرهنگ مقاومت و پایداری نهادینه کرد.

وی با بیان این‌که وحدت رمز پیروزی در برابر جنگ اقتصادی دشمن است، گفت: دشمن از راه اقتصاد، جنگ خود را با ایران آغاز کرده است و سعی دارد با ایجاد موانع و مشکلات، به اقتصاد کشور ضربه وارد کند و ما وظیفه داریم تا با وحدت و همدلی، مانع از پیروزی دشمنان در این جنگ سخت شویم.

سلامی افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با بصیرت الهی، معنویت، ایثار، وحدت، روحیه انقلابی، عزت نفس و ایمان قاطع به خدای یگانه و رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره)، توانستند جنگ تحمیلی هشت ساله را با پیروزی به پایان برسانند.

وی ادامه داد: نقش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است و در حال حاضر نیز باید در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس فعال‌تر از گذشته باشد.

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا سبب تداوم حرکت انقلاب می‌شود

«نوید دانایی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این دیدار، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور روز‌های حماسه و فداکاری است و امیدواریم قدر و منزلت این روز‌ها را بدانیم و ارزش و مقام این هفته را درک کنیم.

وی افزود: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا انقلاب و دفاع مقدس سبب تداوم حرکت انقلاب اسلامی می‌شود و همه باید برای حفظ و صیانت از این آثار گران‌بها و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

دانایی با بیان این‌که شهدای گمنام نعمت بزرگ الهی هستند، خاطرنشان کرد: حضور شهدای گمنام در مراکز آموزشی دانشگاه‌ها، مایه نور، خیر و برکات معنوی است که با خود برکات فراوانی را برای دانشگاه‌ها به ارمغان می‌آورد.

خاطرنشان می‌شود در این دیدار، افزایش فعالیت‌های فرهنگی در مناسبت‌های دفاع مقدس، اهتمام ویژه در ارائه «درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» ویژه دانشجویان و کارکنان، جمع‌آوری و تدوین کتاب خاطرات شهدای دانشگاه علوم پزشکی در دوران دفاع مقدس و همچنین تعامل این ۲ سازمان جهت ساخت سنگر بهداشت و درمان به‌عنوان نماد جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار