مادر شهید مرزبان «در گذر از نقطه صفر» به شبکه افق می‌آید

پنجمین قسمت مجموعه «در گذر از نقطه صفر» با عنوان امید مادر، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۰۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 28August 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه مستند «در گذر از نقطه صفر» روایتی از سنت‌ها و فرهنگ مردمان مرزنشین ایران زمین است.

این مستند به الگوهای شخصیتی تاثیرگذار بر جامعه مرزنشین در استان‌های مرزی پرداخته است و می‌خواهد به مخاطب این موضوع را عنوان نماید که با تمام نارسایی‌ها و کمبودهای موجود در نوار مرزی، افرادی وجود دارند که می‌توانند در ایجاد مدل‌های اجتماعی و اثرگذاری بر مسائل فرهنگی با رویکرد آمیخته یا پراگماتیسم مفید باشند و به‌نوعی از آلام مردم جامعه در برخورداری امکانات و نیازمندی‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، رفاهی و... بکاهند.

پنجمین قسمت این مستند، سفری خواهد داشت به خراسان رضوی و دیدار با خانواده شهید «امید پارداد»، او یکی از شهدای شامگاه روز جمعه سوم آبان ماه سال 92 است، حادثه‌ای که طی آن تعدادی از نیروهای مرزبانی گردان مرزی سیرکان در حال عزیمت به منظور استقرار در یکی از موقعیت‌های منطقه در نقطه صفر مرزی بودند که در کمین اشرار گرفتار شدند، درگیری میان آنها منجر به شهادت 14 تن از مرزبانان ایرانی شد که تعداد 12 نفر از شهدا، از پرسنل وظیفه و 2 نفر هم از پرسنل کادر بودند.

تهیه کننده و کارگردان این مستند «فرید پناه نژاد» است.

پنجمین قسمت  این مستند سه شنبه 6 شهریور ساعت 21:30 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن نیز، روز بعد ساعت 9:00 روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ 121

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار