یک کارشناس مسائل عراق مطرح کرد؛

اخبار زرد «بازار جنسی»؛ توطئه‌ای برای تفرقه میان ملت‌های ایران و عراق

یک کارشناس مسائل عراق با اشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی بر این که گردشگران و زائران عراقی با هدف ایجاد روابط جنسی با زنان ایرانی به ایران (مشهد و قم) سفر می‌کنند، گفت: تمرکز بر ۲ شهر مذهبی و شیعه‌نشین قم و مشهد به عنوان پایتخت‌های روابط جنسی و جوسازی علیه شیعیان عراق نشان می‌دهد باید سرنخ‌ها را در جایی دیگر یافت.
کد خبر: ۳۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ - 28August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سید رضا قزوینی غرابی در یادداشتی با عنوان «توطئه‌ای جدید برای تفرقه میان ۲ ملت ایران و عراق» نوشت: چند هفته‌ای است که برخی رسانه‌ها و انبوهی از صفحات در شبکه‌های اجتماعی ایرانی در حال انتشار اخبار و گزارش‌های مشکوکی درباره شهروندان گردشگر عراقی است که به ایران سفر می‌کنند. مضمون این گزارش‌ها که همراهی خوانندگان را نیز برانگیخته این است که گردشگران و زائران عراقی با هدف ایجاد روابط جنسی با زنان ایرانی به ایران (با تأکید بر مشهد و قم) سفر می‌کنند؟!

آنچه در این گزارش‌های غیر مستند قابل تأسف است این است که برخی رسانه‌های معتبر ایرانی از جمله روزنامه و خبرگزاری‌ها نیز به آن دامن می‌زنند و با تحریک احساسات میهن‌پرستانه منجر به تحریک احساسات عرب‌ستیزانه در میان مردم می‌شوند. یعنی درج چنین اخبار زردی که معمولا شبکه‌های اجتماعی یکی از تریبون‌های چنین اخباری است به رسانه‌های رسمی و نیمه رسمی سرایت کرده است.

در چنین شرایط اقتصادی که ایران درگیر موضوع کاهش ارزش پول ملی و تورم فزاینده است که آثار آن شامل همه بخش‌های آن شده، گردشگران کشور‌های همسایه یعنی عراق، افغانستان، ترکیه و آذربایجان تابستان امسال بیش از هر زمان دیگری به ایران سفر کرده‌اند.

اما این اتهامات سنگین تنها متوجه گردشگران عراقی آن هم در برهه کوتاه مانده به ماه محرم و صفر و مراسم اربعین و حضور ایرانی‌ها در عراق شده است. گویی گردشگران کشور‌های دیگر نمی‌دانند در مشهد و قم سکس ارزان قیمت وجود دارد و این رانت اطلاعاتی تنها در اختیار عراقی‌هاست و اینکه آن زنان ایرانی هم تمایلشان فقط به عراقی‌هاست!

درست است که عراقی‌ها بیش از سایر شهروندان کشور‌های همسایه ایران به آن سفر می‌کنند، اما جمعیت بالای شیعیان این کشور، سختی غیرقابل توصیف گرمای آن و قطعی برق آن، و دید سنتی شیعیان عراق به ایران به همراه سقوط ارزش تومان و ارزان تمام شدن این سفر برای عراقی‌ها را می‌توان دلیل حضور انبوه عراقی‌ها در ایران دانست.

دروغ‌هایی مانند اینکه «اغلب عراقی ها» برای خرید ما یحتاج روزانه خود مانند مرغ و ماهی به ایران می‌آیند یا اینکه مردان عراق حتی در کنار زن و دختران خود به زنان ایرانی متلک می‌گویند یا اینکه شش هزار خانه در مشهد برای فساد مردان عراقی سرویس می‌دهند و حتی اظهار نظر نادرست یک مسئول ایرانی که گفته بود عراقی‌ها گردشگر به شمار نمی‌روند و انتشار طوطی وار آن‌ها توسط برخی رسانه‌های مدعی حرفه‌ای بودن مشکوک و مایه تأسف است.

مرداد ماه امسال به مدت ۲۰ روز به بغداد و برخی شهر‌های جنوبی آن سفر داشتم. حجم بالای متقاضیان دریافت گذرنامه که فهمیده می‌شد برای سفر به ایران آماده می‌شوند بی‌سابقه بود. قسمت اعظم این افراد خانوادگی برای ثبت درخواست به ادارات گذرنامه مراجعه کرده بودند و کمتر مرد مجرد یا جوانی دیده می‌شد. در گفت‌وگویم با یکی از افسران گذرنامه نجف متوجه شدم که در همان بازه کوتاه زمانی ۲۷ هزار درخواست تنها در این شهر برای گذرنامه ثبت شده در حالی که آمادگی این اداره تنها برای ۷ هزار نفر بوده است.

همه عراقی‌ها از سقوط ارزش تومان نسبت به دینار و دلار مطلع بودند و با توجه به گرمای کلافه کننده کشور، از این موضوع هم برای رهایی از گرما و مسافرت ارزان به ایران زیبا استفاده کردند.

اما اینکه ممکن است تعدادی از این افراد به دلایل مختلف به ایران سفر کنند نمی‌تواند بهانه‌ای برای تخریب صد‌ها هزار عراقی باشد که با نیت گردش و زیارت وارد ایران شده‌اند به ویژه آنکه در چنین شرایط سخت اقتصادی، صد‌ها میلیون دلار ارز وارد کشور می‌کنند و منجر به رونق گردشگری در عمده شهر‌های توریستی کشور - نه فقط مشهد و قم بلکه تهران و اصفهان و شمال و تبریز - می‌شوند.

توجه به آمار‌های منتشر شده رسمی در ایران نشان می‌دهد گردشگران عراقی سالانه یک میلیارد و دویست میلیون دلار ارزآوری برای ایران دارند (اظهارات حمیدی، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق). علاوه بر اینکه در سال ۷۰۰ میلیون دلار توسط گردشگران عراقی برای درمان خود در ایران ارز وارد کشور می‌شود.

تردیدی نیست که ادامه چنین ادعا‌های غیر مستند و فاقد ارزش و غیر اخلاقی علاوه بر تضعیف صنعت گردشگری ایران باعث ایجاد فضای ستیز و تنش میان شهروندان دو کشور همسایه خواهد شد.

یکی دو سال قبل بود که الشرق الاوسط عربستان در گزارشی مدعی شده بود که مردان ایرانی در اربعین به دنبال روابط جنسی با زنان عراقی هستند گزارشی که جنجالی شد و منجر به حذف آن از روزنامه و واکنش عراقی‌ها نسبت به توهین به ناموس خود و زائران اربعین شد. اکنون نیز تمرکز بر دو شهر مذهبی و شیعه نشین قم و مشهد به عنوان پایتخت‌های روابط جنسی و جوسازی علیه شیعیان عراق نشان می‌دهد باید سرنخ‌ها را در جایی دیگر دید.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار