نماینده ولی فقیه در بوشهر:

جنگ اقتصادی، مدیر جهادی می‌خواهد/ ضرورت برخورد‌های بازدارنده در مبارزه با مفاسد اقتصادی

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: در اقتصاد باید ابتدا سند چشم‌انداز کلان جمهوری اسلامی در شرایط بحران و غیر‌بحران طراحی شود، سپس بانک اطلاعاتی قوی و پویا به رصد وضع موجود پرداخته و سامانه مدیریت جهادی دایر شود و برخورد‌های بازدارنده ملی در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۰۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 28August 2018

جنگ اقتصادي مدير جهادي می خواهدبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری»، صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه پنجمین دوره گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری تخصصی اقتصاد مقاومتی ۱۴۳۵ که در اردوگاه سید‌الشهداء (ع) آبعلی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت تحول‌آفرین بنیادی در تاریخ معاصر است و از سنخ انقلابات ناسیونالیستی یا مکاتب مختلف ایجاد کننده انقلاب در قرن ۱۹ و ۲۰ نیست، بلکه از سنخ بعثت انبیاء و تجلی بخش تمامی مظاهر اسلام در شرایط کنونی است.

وی با اشاره به این‌که جوهر انقلاب اسلامی با جنبش‌های مصر، کوبا، شیلی، روسیه و دیگر جغرافیای سیاسی جهان متفاوت است، اظهار کرد: ماهیت آن انقلاب‌ها دارای بعد خاصی مانند اقتصادی یا حس ملی‌گرایی یا اندیشه‌های تفکرات نواندیشی مثل «لیبرالیسم» یا «سکولار» بود، اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب آسمانی تجلی بخش دستورات الهی در زمین و تحقق بخش زندگی دنیوی و اخروی انسان است.

آیت‌الله بوشهری با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران، گفت: تحولاتی که در بلوک شرق و غرب انجام می‌شد، نقطه اشتراکی داشت که در آن ریل‌ها به هم می‌رسیدند و آن هم دین‌زدایی و پایان اندیشه‌های دینی و حکومت‌های دینی است که از جهت تئوریک بسیار در مراکز معماری اندیشه‌های جهانی کوشیدند این را تلقین کنند و هم در سیاست نگاه دینی را از مدیریت حذف کردند و از آن پس در تمام مکاتب اجتماعی و اقتصادی مدیریت «سکولار» غالب شد که به همین دلیل در جغرافیای جهان، انقلابی از سنخ دین نبود و به همین علت، علیه انقلاب اسلامی ایران حمله و هجمه صورت گرفت.

حجت‌الاسلام صفایی بوشهری تصریح کرد: مدیریت اجرایی دینی، کارآمدترین مدل مدیریت است و مناظرات و سخنرانی‌های فراوانی انجام می‌شد، ولی به علت جو غالب جهانی، ناموفق بود.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با حد وسط منطقی یقینی، تمام نظریه‌پردازان غرب را به این رساند که تمام اندیشه‌های مدیریت «سکولار»، اشتباه بوده است.

حجت‌الاسلام صفایی بوشهری ادامه داد: از جمله پیشرفت‌های مهم انقلاب اسلامی، پیشرفت بر اساس دانش و دانایی، پیشرفت عدالت به‌عنوان اصل اول مدیریت اسلامی، پیشرفت پایدار و جامع دینی بر اساس نگاه به انسان از دیدگاه آسمانی و نگاه به جامعه به‌عنوان بستری برای رشد و آرامش که آمال و آرزوی همه انسان‌هاست، است.

وی در رابطه با مذاکره با آمریکا، افزود: مذاکره با آمریکا یعنی مذاکره با موجودی که ماهیتاً نقطه مقابل ماست که هدفش امتیازگیری و امتیاز ندادن و پا روی گلو گذاشتن است که شاید استراتژی‌های‌شان گاهی تغییر کند، ولی نگاه و منطق‌شان همیشه همین است.

حجت‌الاسلام صفایی بوشهری نکات مهمی را در رابطه با جنگ اقتصادی یادآور شد و اظهار داشت: یکی از انواع تهاجم نرم، جنگ اقتصادی است که در جریان فتنه دشمن هجمه کرد و در علم و فناوری ما را از تحصیلات عالیه محروم کرد و گزاره‌ها و داده‌های علمی خود را به ما ندادند، ولی جوانان ایران در یک اقدام حماسی توطئه‌های آن‌ها را خنثی کردند.

وی افزود: در هیچ نقطه‌ای از جهان، تهاجم اقتصادی مؤثر واقع نشده است؛ مگر آن که آن کشور در عرصه مقاومت اقتصادی دچار ضعف و وادادگی بوده و نگاه مسئولان و طراحان اقتصادی، نگاه تسامح با جنگ اقتصادی باشد و مقاومت نباشد و همچنین نگاه‌شان عرضه سرزمین اقتصادی کشور به مهاجمان باشد.

نماینده،ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، تنها راه برون رفت از وضع اقتصادی موجود را سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: همان‌طور که در نبرد، علوم و فنون لازم است، در اقتصاد نیز چنین است و باید ابتدا سند چشم‌انداز کلان جمهوری اسلامی در شرایط بحران و غیربحران طراحی شود، سپس یک بانک اطلاعاتی قوی و پویا به رصد وضع موجود پرداخته و یک سامانه مدیریت جهادی در اقتصاد دایر شود؛ زیرا در عرصه جنگ اقتصادی، مدیر اقتصادی جهادی لازم است؛ همچنین باید برخورد‌های بازدارنده ملی در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: باید نگاه‌مان جوان محور باشد؛ زیرا جوانان ما تمدن آفریدند و همچنین ظرفیت‌های اصلی انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری جوانان بوده و بسیاری از چالش‌های به‌دست جوانان حل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها