وصیت‌نامه بسیجی شهید احمد مهرائی/ نمازهایتان را به جماعت بخوانید

بسیجی شهید «احمد مهرائی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «هرگاه خواستید گریه کنید، برای تمامی شهیدان اسلام گریه کنید، در نمازهایتان امام را دعا کنید و مبادا که نام امام را فراموش کنید و تا جایی که برایتان امکان دارد، نمازهایتان را به جماعت بخوانید.»
کد خبر: ۳۰۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 30August 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، بسیجی شهید «احمد مهرائی» در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۴۴ در قلهک استان تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی سقز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تصویر وصیت‌نامه بسیجی شهید «احمد مهرائی»

وصیت‌نامه بسیجی شهید احمد مهرائی/ نمازهایتان را به جماعت بخوانید

متن‌ وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فى سبِيلِ اللَّهِ أَمْوَت بَلْ أَحْيَاءٌ وَ لَكِن لا تَشعُرُونَ(154)
وَ لَنَبْلُوَنَّكُم بِشىْءٍ مِّنَ الخَْوْفِ وَ الْجُوع وَ نَقْصٍ مِّنَ الاَمْوَلِ وَ الاَنفُسِ وَ الثَّمَرَتِ وَ بَشرِ الصبرِينَ (155)
الَّذِينَ إِذَا أَصبَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا للَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَجِعُونَ(156)
أُولَئك عَلَيهِمْ صلَوَتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولَئك هُمُ الْمُهْتَدُونَ(157) (سوره بقره 153 تا 157)

به نام خداوند بخشنده مهربان و بنام خداوندی که هستی ما از اوست، بازگشتمان به سوی اوست و تمام کار‌های ما به خاطر رضای اوست؛ ان‌شاءالله.

سخنی با خانواده:

پدر و مادر عزیزم از اینکه من شما را اذیت کردم معذرت می‌خواهم و امیدوارم که مرا ببخشید تا مورد لطف خداوند قرار گیرم. خانواده عزیزم از اینکه من در میان شما نیستم ناراحت نباشید و صبر داشته باشید و مانند حضرت زینب (س) رفتار کنید.

پدر و مادر عزیزم این سعادتی بود که نصیب من شد و شما باید افتخار کنید و فقط برای من تنها گریه نکنید، چرا که عزیزانی هستند که شهید شده‌اند و بعلت اینکه شناسایی نمی‌شده‌اند به نام شهید گمنام دفن شده‌اند، و چه شهیدانی که جنازه آنان در دست مزدوران از خدا بی‌خبر است، پس هرگاه خواستید گریه کنید برای تمامی شهیدان اسلام گریه کنید، در نمازهایتان امام را دعا کنید و مبادا که نام امام را فراموش کنید و تا جایی که برایتان امکان دارد نمازهایتان را به جماعت بخوانید، در دعا‌های کمیل، توسل، زیارت عاشورا و دعا‌های دیگر شرکت کنید و یک مسئله دیگر نماز جمعه این نماز سیاسی و عبادی را ترک نکنید و تا می‌توانید به نماز جمعه بروید.

پدر جان یک سال و نیم نماز و روزه قضا دارم که اگر توانستید انجام دهید.

سخنی با گروه مقاومت:

برادران عزیز من شنیده‌ام که پشت سر من حرف‌هایی زده‌اند، نه تنها پشت سر من بلکه پشت سر تمام بسیجی‌هایی که فقط و فقط برای رضای خاطر خداوند متعال به جبهه می‌روند، حرف‌هایی زده شده است، این اشخاص گفته‌اند که تمام بسیجی‌هایی که به جبهه می‌روند به خاطر این است که یا از درس فرار می‌کنند یا برای تیراندازی و آتش بازی به جبهه می‌روند و من برادر کوچک شما از تمام برادران گروه مقاومت می‌خواهم که با اعمال و کردار و تبلیغات به آن‌ها بفهمانید که طرز فکر این برادران اشتباه است و برادران بسیج فقط برای خدا به جبهه‌ها می‌روند و این را بدانید که اگر این برادران از این طرز فکر غلط برگشتند از آن‌ها خواهم گذشت و در غیراینصورت از آن‌ها نخواهم گذشت.

برادران عزیز همانطور که برادر شهیدمان «امیر حسین نواب کاشانی» گفته است نگذارید که منافقین در گروه‌های مقاومت رخنه کنند و بین گروه‌های مقاوت اختلاف ایجاد کنند و تفرقه بیاندازند.

این گروه مقاومت را با دل و جان حفظ کنید و در کلاس‌های بسیج شرکت کنید و به نماز و دعا اهمیت بسیار قائل شوید.

همانطور که رسول اکرم (ص) می‌فرمایند:

(الدعا سلاح المومن) - دعا سلاح مومن است.

پس در دعا‌ها شرکت کنید و امام را دعا کنید و در آخر از تمامی فامیل ها، بستگان و دوستان طلب حلالیت می‌کنم و امیدوارم که مرا حلال کنید. خداوند یار و نگهدار شما باشد.

والسلام

احمد مهرائی

۱۳۶۲/۱/۲۸»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار