دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

در مسئله امامت هیچ اختلافی بین مسلمین نیست

آیت‌الله محسن اراکی گفت: تمام مسلمین معتقد هستند که بعد از رسول اکرم (ص)، امامت از آن کسی است که عالم به دین باشد و عادل بوده و تمام این موارد مورد اتفاق مسلمین است.
کد خبر: ۳۰۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 28August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله محسن اراکی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب که واژه امامت مورد احترام تمامی مسلمین است و همگان معتقدد که رسول‌الله (ص) امام تمام مسلمین است و وجوب اطاعت رسول به معنی امامت رسول اکرم (ص) است، اظهار داشت: تمام مسلمین معتقدند که بعد از رسول اکرم (ص) امامت از آن کسی است که عالم و عادل به دین باشد. این‌ها مواردی است که مورد اتفاق تمام مسلمین است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در شرایط کنونی در امامت اسلامی هیچ اختلافی بین مسلمین نیست و در آینده نیز همگان معتقدند که فردی از نسل پیامبر (ص) ظهور می‌کند و امامت مسلمین را بر عهده می‌گیرد، اضافه کرد: در وضع حاضر همگی اتفاق نظر دارند که اگر یک قریشی و سید اولاد پیامبر و عالم و عادل قدرت را به دست گرفت و امامت مسلمین را بر عهده داشت همه باید از او اطاعت کنند و این مورد اتفاق تمام مذاهب اسلامی است و هیچ فرقی بین شیعه و سنی نیست. می‌توانیم بگوییم در جامعه امروز امامت مقام معظم رهبری برای تمام مسلمین امامت الزام‌آوری است و رسانه‌ها باید بر این موضوع تأکید کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه طبق فتوای تمام علمای جهان اسلام از شیعه گرفته تا سنی و زیدی همگی بر مسئله امامت تأکید دارند، گفت: زیدیون می‌گویند از اولاد امام حسن (ع) یا امام حسین (ع) هر کسی قیام کرد امامت از آن اوست و اهل سنت نیز می‌گویند اگر فردی قریشی بود و قدرت را به دست گرفت و رهبری سیاسی به دست او رسید باید از او اطاعت کنیم. ما هم که شیعه هستیم و پیرو ائمه (ع) و حکم‌مان مشخص است.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: چه آن کسی که به ولایت فقیه معتقد است و چه فردی که اعتقاد ندارد در بین همگان این اتفاق نظر وجود دارد که اگر فقیه جامع‌الشرایطی به قدرت رسید در زمان غیبت امام معصوم (ع) باید از او اطاعت کند. در زمان آینده نیز که مورد اتفاق مسلمین است انشاءالله وقتی امام زمان (عج) ظهور کند همگان باید از او اطاعت کنند و لذا در مسئله امامت هیچ اختلافی بین مسلمین نیست و اینکه در آخر زمان فردی از اهل بیت رسول‌الله (ص) ظهور می‌کند و اطاعت او برای مسلمین واجب است امری غیرقابل انکار است.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها