سردار رحیمی:

75 درصد از کشته‌ها عابرین و موتورسواران هستند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مشکل داریم و 75 درصد از کشته‌ها عابرین و موتورسواران هستند.
کد خبر: ۳۰۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 28August 2018

75 درصد از کشته‌ها عابرین و موتورسواران هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و صنایع وابسته و همینطور طرح پلیس دوچرخه‌سوار اظهار داشت: با اجرای طرح دوچرخه‌سواری به یکی از نیاز‌های جدی شهرمان توجه ویژه شده است.

وی گفت: بنده حساسیت‌های ویژه‌ای به محیط‌زیست و حفظ آن دارم و در چهار سالی که در پلیس راهور بودم، جدیت خاصی بر روی معاینه فنی داشتم و خودرو‌هایی که در تهران تردد می‌کنند باید معاینه فنی داشته باشند و باید نگاه ویژه‌ای به پلیس و حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال، وضعیت خوبی در آلودگی هوا نداشتیم و قطعا در شش ماهه دوم در حوزه آلودگی هوا و ترافیک با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: امروز بحث دوچرخه مطرح شده است و امیدواریم این موضوع را به جد دنبال کنیم.

سردار حسین رحیمی افزود: این روز‌ها نگران تردد دوچرخه‌سوار‌ها در سطح شهر تهران هستیم، چرا که آن‌ها اصول حرکتی را بلد نیستند و از ابتدایی‌ترین اصول ایمنی استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: اگر قرار باشد بحث دوچرخه‌سواری را دنبال کنیم، باید قوانین و مقررات آن را آموزش بدهیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در عدم رعایت قوانین و مقررات مشکل داریم و 75 درصد از کشته‌ها عابرین و موتورسواران هستند.

سردار رحیمی افزود: باید به آموزش شهروندی توجه بیشتری داشته باشیم و تمام مناطق راهنمایی و رانندگی مکلف شدند افرادی که به جریمه‌ها اعتراض دارند علی‌رغم اینکه با اغماض برخورد شود، کلاس آموزشی نیز برای این افراد برگزار کنند.

وی افزود: امروز یکی از گروه‌هایی که پیشقدم استفاده از دوچرخه می‌شود، پلیس راهنمایی و رانندگی است و با دوچرخه نسبت به اعمال قانونی متخلفان اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما به دنبال موتورسیکلت‌های برقی نیز هستیم که به عنوان اولین نهاد از آن استفاده کنیم، چرا که آلودگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری بسیار بالا است و راهنمایی و رانندگی به دنبال آن است که به جای موتورسیکلت‌های کاربراتوری از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کند.

وی افزود: حرکت ما باید به سمتی باشد که برای آلودگی هوا گامی برداریم و بنده بار‌ها گفته‌ام در جلساتی که هیچ سودی نداشته باشد شرکت نخواهم کرد.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی با تمام رده‌ها در خدمت است که در راستای اهداف بزرگی که وجود دارد، بتواند با همکاری دیگر ارگان‌ها گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار