باقری در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس تاکید کرد

عکاسی اقتباسی دفاع مقدس نیازمند حمایت است/ ایده های زیادی در خصوص عکس جنگ وجود دارد

مدیر خانه عکاسان ایران گفت: ایده‌های زیادی درباره دفاع مقدس وجود دارد که ما به عنوان نمونه یک دفتر از این ایده‌ها جمع آوری کرده‌ایم اما بدون حمایت مسئولین این کار انجام نمی‌شود،عکاسی اقتباسی می‌تواند کارهای بسیار جذابی را در دفاع مقدس ارائه دهد.
کد خبر: ۳۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ - 08October 2014

عکاسی اقتباسی دفاع مقدس نیازمند حمایت است/ ایده های زیادی در خصوص عکس جنگ وجود دارد

"سید احسان باقری" مدیر خانه عکاسان ایران و خالق عکس اقتباسی"عصر انتظار" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه استقبال زیادی از عکس اقتباسی "عصر انتظار" شده است، اظهار کرد: علیرغم اینکه تا به امروز استقبال زیادی از اثر اقتباسی "عصر انتظار" شده است اما هیچ مرکزی اقدام عملی برای تهیه وحمایت جدی از آن نکرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عکاسی اقتباسی به دلیل بالا بودن هزینه انجام آن در ایران مورد توجه نیست در صورتی که این روش عکاسی یکی از مهمترین روشهای عکاسی برای انتقال پیام به مخاطب است.

خالق عکس اقتباسی"عصر انتظار" تصریح کرد: کارهای ارزشی همیشه از سوی هنرمندان به صورت خودجوش انجام میگیرد و جنس این کارها همین است که کسی برای آنها هزینهای انجام نمیدهد، اما در کل برای ادامه دادن عکاسی اقتباسی باید هزینههای عکاس برگردد تا بتوان راه را ادامه داد.

باقری در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای نمایش این عکس در سراسر کشور، گفت: در حال تلاش هستیم که عکس "عصر انتظار" در سراسر کشور در قالب پوستر پخش شود، همانطور تابلو عصر عاشور توسط مردم در همه جای دنیا به نمایش گذاشته شد این اثر هم انشالله به همین شکل در دل مردم جایی پیدا خواهد کرد.

مدیر خانه عکاسان ایران وجود ایدههای زیاد برای عکاسی اقتباسی را یک ظرفیت مناسب برای حمایت مسئولین از عکاسان عنوان کرد، اظهار کرد: ایدههای زیادی در زمینه عکاسی اقتباسی وجود دارد که میتواند تاثیر گذارباشند اما اولین نکته این موضوع حمایت مسئولین فرهنگی است که باید انجام شود.

وی ضمن ابراز امیدواری و در اولویت قرار دادن این حمایتها در خانه عکاسان ایران، گفت: بنده به عنوان مسئول خانه عکاسان ایران یکی از برنامههای این مجموعه را حمایت از بخش عکاسی اقتباسی قرار خواهم گذاشت.

خالق عکس اقتباسی"عصر انتظار" در پاسخ سوالی درباره جایگاه عکاسی اقتباسی در دفاع مقدس، گفت: ایدههای زیادی درباره دفاع مقدس وجود دارد که ما به عنوان نمونه یک دفتر از این ایدهها جمع آوری کردهایم اما بدون حمایت مسئولین این کار انجام نمیشود،عکاسی اقتباسی میتواند کارهای بسیار جذابی را در دفاع مقدس ارائه دهد.

باقری در پایان بنیاد حفظ و نشر دفاع مقدس را یکی از اصلی ترین متولیان حمایت از عکاسی اقتباسی دفاع مقدس دانشت و گفت: بنیاد حفظ و نشر دفاع مقدس به عنوان مهمترین متولی موضوعات دفاع مقدس باید در حوزه حمایت از عکاسی اقتباسی ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار