انسیه شاه‌حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مشکلات مالی علت تاخیر ساخت «به کودکان شلیک نکنید»/ مسوولان بدقولی کردند

کارگردان سینمای ایران گفت: وعده و وعیدهای زیادی برای حمایت از فیلم‌های جریان مقاومت داده می‎‌شود، اما در عمل انگار اولویت‌های مهمتری برای مسوولان وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ - 29August 2018

«انسیه شاه‌حسینی» کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با انتقاد از عدم حمایت مسوولان فرهنگی و سینمایی از جریان سینمای مقاومت اظهار داشت: وعده و وعیدهای زیادی برای حمایت از فیلم‌های جریان مقاومت داده می‎‌شود، اما در عمل انگار اولویت‌های مهمتری برای مسوولان وجود دارد.

وی درباره آخرین وضعیت فیلم «به کودکان شلیک نکنید» گفت: من در هر شرایطی این فیلم را خواهم ساخت؛ اما متاسفانه فعلا معضلات زیادی پیش و روی ما است. اگر چنین معظلاتی نبود باید تاکنون ده‌ها فیلم با موضوع جبهه مقاومت و داعش ساخته می‌شد.

این کارگردان سینمای ایران تاکید کرد: ساخت فیلم درباره اوضاع منطقه نیاز جامعه ما و بین‌الملل است. اگر این فیلم‌ها ساخته می‌شد، روحیه مقاومت، ایثار و جهادی افزایش می‌یافت. تا اسمی از جهادی به میان می‌آید، ذهن‌ها به سمت حرکت‌های جهادی دانشجویان می‌رود در حالی که این تعریف‌ها متفاوت است.

شاه‌حسینی تاکید کرد: امروز ما در سطح مدیریت کشور روحیه جهادی نداریم که به این اندازه وطن فروش شده‌ایم. اگر روحیه جهادی که همان روحیه جبهه و جهاد است، وجود داشت؛ همه مردم خوب زندگی می‌کردند و فقر و فساد وجود نداشت.

وی تصریح کرد: مدت‌هاست پروانه ساخت فیلم من صادر شده و حتی از هر فرصتی برای بازنویسی فیلمنامه استفاده کرده‌ام. آخرین بار در تیرماه سال جاری فیلمنامه کار را از 140 صفحه به 72 صفحه رساندم. فیلمنامه من کاملاً آماده است و هر گاه آن را ورق می‌زنم به جای فیلمنامه، پلان می‌بینم. دیگر کاغذ نیست و برای من فیلم است.

این کارگردان سینمای ایران افزود: تهیه کننده من از هر روزنه‌ای وارد بحث و گفت‌وگو می‌شود تا بتواند منابع لازم برای تولید این فیلم را به دست آورد اما تاکنون به نتیجه مناسبی نرسیده‌ایم.

گفتنی است؛ شاه‌حسینی پیش از این در مصاحبه‌ای از تولید این فیلم به تهیه کنندگی سید سعید سیدزاده خبر داد بود تا در سی هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر نمایش داده شود.

این فیلم سینمایی درباره موضوع مقاومت در منطقه است؛ اما با وجود این موضوع، فضای فیلم به شدت شاعرانه، لطیف و در عین حال اکشن است.

انسیه شاه‌حسینی اولین بانوی فیلمسازی است که در عرصه دفاع مقدس دست به ساخت فیلم زده و آثاری همچون «غروب شد بیا»، «شب بخیر فرمانده»، «پنالتی» و «زیباتر از زندگی» را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار