مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

فعالیت ۳۰ پژوهش‌گر برای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان لرستان

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ۳۰ پژوهش‌گر را آموزش داده و دوره‌های تخصصی را برای آن‌ها برگزار کرده است، که اکنون آماده هستند تا کار تدوین دانش‌نامه را شروع کنند.
کد خبر: ۳۰۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 29August 2018

تدوین دانشنامه دفاع مقدس، تاریخ نگاری یک مقطع حساس کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در جلسه هماهنگی تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان که ظهر امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌نامه دفاع مقدس استان لرستان با ۹۳۰ مدخل و محوریت‌های خاصی از جمله محور‌های نظامی، اجتماعی و فرهنگی، نقش رزمندگان، مردم و نهاد‌های استان را در دفاع مقدس بیان می‌کند.

وی به تشکیل شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس شهرستان‌های استان لرستان اشاره و تصریح کرد: جلسات متعددی با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار و مقرر شد که علاوه بر احراز آمادگی برای تدوین دانش‌نامه شهرستان‌ها، تمامی سازمان‌ها‌ی تابعه فرمانداری‌ها، مدارک و اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس را به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تحویل دهند.

ناصرپور با بیان این‌که پژوهش‌گران باید تخصص تدوین دانش‌نامه را داشته باشند، افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ۳۰ پژوهش‌گر را آموزش داده و دوره‌های تخصصی را برای آن‌ها برگزار کرده است، که اکنون آماده هستند تا کار تدوین دانش‌نامه را شروع کنند.

وی گفت: هر قسمت از مداخل شهدا باید یک مقاله از آن تهیه شود که شامل زندگی‌نامه، رشادت‌ها و رفتار فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی شهید از بدو تولد تا شهادت باشد و نیز به‌صورت میدانی تدوین شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان افزود: تدوین دانش‌نامه، نوشتن تاریخ یک کشور و یک ثروت فرهنگی است، یک ثروتی که باعث تربیت نسل آینده می‌شود و انسان‌ساز است.

وی با بیان این‌که چندین سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و هنوز دانش‌نامه دفاع مقدس استان لرستان تدوین نشده است، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان در ۶ ماه اخیر، فعالیت‌های چشمگیری از جمله شناسایی و تصویب ۹۳۰ مداخل را داشته و با تشکیل پرونده‌های علمی مداخل، درصدد است تا عقب‌افتادگی این فعالیت مهم را در قیاس با سایر استان‌ها با عمل جهادی و دلسوزانه همکاران و مسئولین محترم دستگاه‌های اجرایی، جبران کند.

در ادامه این جلسه، «خسرو عزیزی» رییس دانشگاه لرستان، گفت: ما با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارتباط نزدیکی داریم و با دستور استاندار محترم به عنوان دستگاه اجرایی متولی دانش‌نامه دفاع مقدس، در آینده‌ای نزدیک با به‌کارگیری گروه‌های علمی و با تخصیص بودجه در راستای تدوین، پژوهش و ویراستاری دانش‌نامه دفاع مقدس همکاری خواهیم داشت.

وی گفت: علاوه بر بحث تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان، در تألیف و چاپ ۶ کتاب دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مشارکت و همکاری کرده و هزینه آن‌ها را پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار