نویسنده کتاب «خداحافظ دنیا»:

نوشتن درباره زندگی شهدای مدافع حرم یک تکلیف است/ مدافعان حرم عاشورایی جنگیدند

مصیب معصومیان گفت: شهید شالیکار یکی از نیروهای داوطلب مدافع حرم برای مقابله با تکفیری‌های تروریست به کشور سوریه رفته بود که با اصابت گلوله‌ای مجروح شد و سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان، به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.
کد خبر: ۳۰۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 29August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مصیب معصومیان نویسنده انقلابی کشور در گفت‌وگویی درخصوص نگارش آثاری درباره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: من به واسطه حضور در کنار مدافعین و شهدای حرم تجربیاتی در کنار این عزیزان به دست آورده ام که احساس کردم بدون شک باید آنها را بیان کنم و به همین واسطه به نوشتن درباره جان‌فشانی و ایثار این بزرگان پرداختم.

وی درباره برداشتی که مخاطبان می‌توانند از زندگینامه شهدای مدافع حرم داشته باشند افزود: زندگی شهدای مدافع حرم به نوع خود راهگشاست. مدافعین و شهدای حرم در سوریه از جمله حلب، خانطومان و دیگر شهرها عاشورایی و مردانه جنگیدند.

این نویسنده انقلابی درباره مقاومت بی مثال مدافعین حرم در خانطومان اذعان کرد: مقاومت نیروهای مدافع حرم زیر فشار شدید گروهک ترویستی داعش و همراهان آن مقاومتی تاریخی بود که باعث شد دشمنان بارها و بارها برای حمله به مراکز مورد نظرشان، لشکرش را تجدید قوا کنند اما باز هم در برابر دفاع مدافعین حرم ناکام می ماندند.

وی درباره تکلیف دفاع از حرم و ارزش های اسلام تاکید کرد: شهدای بسیاری با ایثار و از خودگذشتگی در راه دفاع از حرم جان خود را برای ارزش های اسلام فدا کردند. از نظر من نگارش و تهیه آثار و کتبی درباره زندگی این شهدا تکلیف دیگری است که بر عهده من و امثال من است تا به امید خدا این راه ادامه پیدا کرده و به نهضت اصلی یعنی نهضت امام زمان (ع) ختم شود.

معصومیان درباره نگارش کتاب «خداحافظ دنیا» اذعان کرد: این کتاب شامل زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم شهید محمد شالیکار است. یکی از افتخارات من این است که مقام معظم رهبری این کتاب را خواندند و سپس این کتاب را به کتابخانه مسجد ابوذر اهدا کردند.

وی درباره شخصیت شهید شالیکار ادامه داد: شهید شالیکار جانباز بالای ۵۰ درصد بود و این یادگار را از دوران هشت سال دفاع مقدس با خود به همراه داشت. وی از ناحیه سر دچار جانبازی شده بود و از یادگاران دفاع مقدس فریدون‌کنار به شمار می‌رفت.

معصومیان با اشاره به شهادت شهید شالیکار در سوریه خاطرنشان کرد: وی یکی از نیروهای داوطلب مدافع حرم برای مقابله با تکفیری‌های تروریست به کشور سوریه رفته بود که با اصابت گلوله‌ای مجروح شد. وی که از ناحیه کتف و ریه دچار آسیب جدی شده بود، سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان، به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار