کارشناس مسائل غرب آسیا:

تروریست‌های سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی رسوا شده‌اند

حسین کنعانی‌مقدم گفت: تروریست‌ها و حامیان‌شان در ده‌ها مورد از سناریوی «استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی» استفاده کرده‌اند اما در همه موارد گروه‌هایی که مسئولیت حقیقت‌یابی داشته‌اند ثابت کردند که این گروه‌های تروریستی بودند که از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کردند.
کد خبر: ۳۰۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ - 29August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگویی با اشاره به اخبار منتشره بر استفاده احتمالی تروریست‌های تحریرالشام از سلاح‌های شیمیایی در نبرد ادلب اظهار داشت: این حق ارتش و دولت سوریه است که کلیه سرزمین‌ها و شهر‌هایی را که در تسلط تروریست‌ها قرار دارد، آزاد کنند.

وی ادامه داد: ارتش سوریه در آزادسازی غوطه شرقی، حلب و مناطق دیگر نشان داده که توانایی بازپس گیری مناطق مختلف کشور خود از لوث تروریست‌ها را دارد و این امر با استقبال مردم نیز مواجه شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: هم‌اکنون مرکز تجمع گروه‌های تروریستی در استان ادلب است، دولت سوریه اعلام کرده ارتش آماده پاکسازی این مناطق است؛ با توجه به اینکه تروریست‌ها می‌دانند این اتفاق می‌افتد و آخرین امید آمریکایی‌ها برای مداخله در سوریه همین منطقه ادلب است، به همین خاطر یک جنگ روانی به‌راه انداخته‌اند که سوریه قصد استفاده از سلاح شیمیایی دارد تا بدین وسیله راه مداخلات آمریکا را حتی با گرفتن مصوبه‌ای از شورای امنیت به سوریه باز کنند.

وی افزود:، اما سخنگوی وزارت دفاع روسیه اخیرا گفته است، افراد مسلح در استان ادلب برای متهم کردن نیرو‌های دولتی، در حال ترتیب دادن یک حمله شیمیایی هستند. این اقدام روسیه، همچنین آمادگی مواجهه ارتش سوریه با تروریست‌ها در منطقه ادلب، عاملی بود تا مانع شود که طرح شیمیایی گروه‌های تروریستی در ادلب انجام شود و عملا راهکار آن‌ها را برای حمله به ارتش سوریه بست.

کنعانی‌مقدم اضافه کرد: تروریست‌ها و حامیان‌شان تاکنون در ده‌ها مورد از سناریوی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند؛ اما در همه موارد گروه‌هایی که مسئولیت حقیقت‌یابی چه از طریق روسیه، سازمان ملل و یا دیگر کشور‌ها داشته‌اند ثابت کردند که این خود گروه‌های تروریستی بودند که از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کردند تا مردم را مجبور کنند در آن مناطق بمانند و از سپر انسانی آن‌ها استفاده کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: در طول جنگ سوریه بار‌ها تروریست‌ها در غوطه شرقی، حلب و نقاط دیگر از سلاح‌های شیمیایی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده‌اند و این موضوع ثابت شده است.

پایگاه المصدر به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که روز گذشته نیرو‌های ارتش سوریه عملیات سنگینی علیه تروریست‌ها در شمال استان حماه انجام دادند. بر اساس گزارش منابع نظامی این عملیات با دقت بالا انجام شده و تمامی تروریست‌های حاضر در مواضع هدف قرار گرفته به هلاکت رسیده‌اند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه از آماده شدن گروه موسوم به کلاه سفید‌ها برای انجام حمله شیمیایی در استان ادلب خبر داده است. بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه یک محموله بزرگ مواد سمی به کمک ۸ نفر از کلاه سفید‌ها به یک انبار متعلق به تروریست‌های احرار الشام در «سراقب» منتقل شده است.

مرکز مصالحه وزارت دفاع روسیه می‌گوید اطلاعات به دست آمده از منابع مستقل در استان ادلب نشان می‌دهد که ۲ کامیون حامل مواد سمی به این استان منتقل شده است.

هفته گذشته مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با همتای روس خود ضمن مطرح کردن ادعای بی‌اساس استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، هشدار داد در صورتی که دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کند آمریکا آماده حمله نظامی به این کشور است. در پی این هشدار وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال آماده شدن برای انجام حملات جدید علیه سوریه به بهانه استفاده این کشور از سلاح‌های شیمیایی هستند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: افراد مسلح در استان ادلب برای متهم کردن نیرو‌های دولتی، در حال ترتیب دادن یک حمله شیمیایی هستند.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار