چاک فرلیچ:

تل‌آویو «سه‌گانه اتمی» دارد/ حق حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران محفوظ است

معاون پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه این رژیم نیروی سه‌گانه اتمی (تریاد) در اختیار دارد، گفت: تل‌آویو حق حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند.
کد خبر: ۳۰۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 30August 2018

تل‌آویو «سه‌گانه اتمی» دارد/ حق حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران محفوظ استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «چاک فِرِلیچ» معاون سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حتی اگر اقدامات اقتصادی، دیپلماتیک و در نهایت گزینه نظامی بتواند مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، باز هم تل‌آویو باید خودش را برای بدترین سناریو آماده کند.

فرلیچ روز گذشته (چهارشنبه) طی مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» با اشاره به انتشار کتاب جدید خود «امنیت ملی اسرائیل: استراتژی جدید برای دوره تغییر» درباره سیاست‌های اتمی رژیم صهیونیستی گفت که بدترین سناریو برای تل‌آویو زمانی است که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

وی با اذعان تلویحی به وجود برنامه تسلیحاتی اتمی در رژیم صهیونیستی، گفت: «تمام دنیا همین الان نیز مطمئن است که اسرائیل ظرفیت (تسلیحاتی) اتمی دارد...؛ نه هر ظرفیت اتمی، بلکه نوع پیشرفته و عظیم آن، یک «تریاد» (نیروی سه‌گانه اتمی). این مسئله برای دهه‌ها مطرح بوده است».

بنا بر این گزارش، تریاد اتمی یا نیروی سه‌گانه هسته‌ای به شبکه هماهنگ بمب‌های اتمی مستقر در زمین، هوا و آب (سیلو‌های پرتاب موشک زمینی، زیردریایی‌های اتمی و بمب‌افکن‌های رادارگریز) گفته می‌شود که در صورت هدف قرار گرفتن هر کدام از آن‌ها توسط دشمن، سیستم دیگر با شلیک بمب یا موشک اتمی، مهاجم را هدف قرار می‌دهد.

این مقام پیشین صهیونیست با بیان اینکه کشور‌های متخاصم با رژیم صهیونیستی، به اندازه‌ای اطلاعات از توانایی‌های اتمی این رژیم به دست آورده‌اند که بتوانند در سطوح مهمی مانع آن شوند، تاکید کرد که باز هم اسرائیل نباید رسما تمام قدرت اتمی خود را اعلام کند.

فرلیچ در این باره توضیح داد: «اگر فقط ایران باشد، باید به همین سیاست ادامه دهیم. نیازی نیست که تغییر خاصی در ابهام فعلی حول برنامه اتمی خود ایجاد کنیم... (اما اگر) درباره خاورمیانه‌ای با چند کشور اتمی صحبت کنیم، راهکار خوبی برای مقابله با آن پیدا نخواهیم کرد».

وی با «ناقص» خواندن توافق هسته‌ای ایران و ابراز امیدواری برای ممانعت آن از دستیابی تهران به سلاح اتمی، گفت که اطمینان ندارد فشار‌های دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بتواند مانع این مسئله شود.

این مقام صهیونیست در ادامه ادعا‌های خود افزود که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، دیگر کشور‌های منطقه از جمله اعراب حاشیه خلیج فارس با اثر زنجیره‌ای، به دنبال ساخت این نوع تسلیحات خواهند رفت.

وی گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد، تل‌آویو باید ضمانت‌های امنیتی جدید و بیشتری از آمریکا بگیرد.

فرلیچ با ادعای اینکه برنامه غنی‌سازی ایران غیرضروری است و نباید وجود داشته باشد، ابراز امیدواری کرد که یک ائتلاف بین‌المللی بزرگتر از چیزی که ترامپ اکنون ایجاد کرده، بتواند از سناریو‌های خطرناک حول تقابل اتمی ایران و اسرائیل جلوگیری کند.

وی در پایان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همچنان حق خود برای حمله به تاسیسات اتمی ایران را محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها