برگزاری جشن عید غدیر خم در منطقه آزاد چابهار

جشن عید سعید غدیر خم با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و با اجرای ویژه‌ برنامه ‌های متنوع فرهنگی و هنری در مسجد پیامبراعظم (ص) منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ - 30August 2018

جشن عید غدیر خم در منطقه آزاد چابهار برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، رئیس اداره فرهنگی مذهبی منطقه آزاد چابهار روز پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: عید غدیرخم عید بزرگ شیعیان و عید امامت و ولایت است و باید برنامه های مختلف و متنوعی در گرامیداشت آن برگزار شود.

حجت السلام قاسم فاطمی مقدم افزود: برگزاری مراسم با شکوه جشن عید غدیر خم می تواند جایگاه آن را در میان نسل جوان و آینده بهتر معرفی کند.
وی از همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار، موسسه مردم نهاد گوهرصدف و پایگاه سلامت اجتماعی صدف بهزیستی در برگزاری جشن غدیر قدردانی کرد.
 سخنرانی با موضوع ولایت و امامت، مولودی خوانی در وصف مولای متقیان علی(ع) و اجرای دکلمه از برنامه های این جشن معنوی بود.
اهدای جوایز به افرادی که نام زیبای علی، حیدر و مرتضی را داشتند و تجلیل از خانواده های شهدا و توزیع شیرینی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.
به گفته جانشین فرمانده سپاه ناحیه چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه به مناسبت عید غدیر خم ویزیت رایگان پزشکان متخصص و توزیع نان در تمامی خبازی های سطح شهر در این شهرستان آغاز شده است.
سرهنگ پاسدار غلامرضا مولایی گفت: غدیر خم از بزرگترین اعیاد شیعیان محسوب می شود و وظیفه همه ما حفظ و حراست از این واقعه تاریخی برای نسل‌های حال و آینده است.
وی تشریح، تبیین فلسفه و جایگاه غدیر و ولایت، بازگویی جامع و کامل خطبه غدیر را هدف اصلی بازنمایی و بازشناسی این واقعه عنوان کرد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه چابهار ادامه داد: برنامه های برپایی جشن، سرور و شادی از روز گذشته در مسجد امام حسین(ع) این شهرستان، مسجد پیامبراعظم منطقه آزاد و سایر مساجد سطح شهر آغاز شده است.
وی خطبه خوانی ائمه جمعه، برپایی سه ایستگاه صلواتی در محل های مساجد امام حسین (ع)، امام علی (ع) گلشهر، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، چراغانی سطح شهر و توزیع شربت و شیرنی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این روز فرخنده عنوان کرد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار