جشن عید سعید غدیر خم در زاهدان برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشن ها و مراسم ویژه عید غدیرخم، روشنگری و واکاوی در مفهوم ولایت است.
کد خبر: ۳۰۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ - 30August 2018

جشن عید سعید غدیر خم در زاهدان برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، برنامه جشن عید غدیر با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، فرماندار زاهدان، مسئولان و شماری از مردم ولایتمدار زاهدان برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع و سپس با پخش نماهنگ ها و سرودهای ویژه جشن عید غدیر خم در وصف امام علی(ع) همراه بود.
قرائت قطعات اشعار زیبایی در منقبت مولای متقیان علی (ع) و همچنین مولودی خوانی یکی از مداحان اهل بیت از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشن ها و مراسم ویژه عید غدیرخم، روشنگری و واکاوی در مفهوم ولایت است.
حجت الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: پیامبر (ص) از طرف خدا حضرت علی (ع) را به‌عنوان کسی که شایستگی دارد بدون خطا رهبری جامعه اسلامی را به عهده بگیرد، معرفی کرده است.
وی بیان کرد: انس با غدیر سبب علاقه، مودت به امامت، ولایت و قرار گرفتن در مسیر کمال و سعادت می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه آحاد مردم کوشش در زنده نگه داشتن عید غدیر است.
وی تشریح و تببین واقعه غدیر را به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی در جامعه ضروری دانست و افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه امامت و ولایت در آموزه های اسلامی و دینی جشن های این روز با هدف نهادینه کردن فلسفه غدیر در حال برگزاری است.
به گفته دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر سیستان و بلوچستان برگزاری با شکوه 15 جشن محوری ویژه عید سعید غدیر خم در 15 نقطه استان تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام بزمانی اظهار داشت: مراسم محوری این عید بزرگ صبح روز پنجشنبه در مسجد جامع زاهدان با حضور علما، مسئولان و مردم برگزار می شود.
وی افزود: همچنین مساجد محوری و مراکز فرهنگی در شهرهای ایرانشهر، سراوان، چابهار، خاش، دلگان، کنارک، نیکشهر، زهک، هیرمند، راسک، میرجاوه، نیمروز و هامون نیز میزبان برگزاری جشن های غدیر هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر جشن های مسجد محور، ایستگاههای صلواتی  مردم ولایت مدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همه ساله در عید سعید غدیر خم با برگزاری آیین های ویژه و آذین بندی خیابان ها و برپایی ایستگاه های صلواتی به جشن و سرور می پردازند.
عید غدیر از بزرگ ‌ترین اعیاد مسلمانان به ویژه شیعیان محسوب می شود که بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری در سفر حجة الوداع در سرزمین غدیر خم پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند حضرت علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کردند. شیعیان در سراسر جهان این روز را جشن گرفته و مراسم مختلفی در گرامیداشت آن برگزار می‌ کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها