بوی باروت سوخته روانه بازار نشر شد

مجموعه داستان «بوی باروت سوخته» به کوشش سلمان کریمی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۳۰۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 31August 2018

بوی باروت سوخته روانه بازار نشر شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجموعه داستان «بوی باروت سوخته» به کوشش سلمان کریمی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.

مجموعه بوی باروت سوخته آثار برگزیده تعدادی از نویسندگان زنجان است که به همت حوزه هنری این استان تهیه شده است.

داستان‌های «پایت را بردار!» و «من مصطفی را نکشته‌ام» نوشته «پریا دوستی»، «بوی باروت سوخته» نوشته محمود مرادی، انتهای خیابان فروردین کوچه بهار نوشته سیده زهره میرعیسی خانی، از شیار مگسک کلاشینکوف از جمله آثار موجود در این کتاب هستند.

همچنین فرار از دره عسکران نوشته سلمان کریمی، جاوید نوشته محمدعلی خامه پرست، تپّه‌های غربی نوشته سیدمهدی قلمی، آن روز بارانی لعنتی نوشته و چهار پایه نوشته مریم بیات تبار و اتوبوس نوشته رعنا بیگدلی در این مجموعه داستان گنجانده شده‌اند.

در داستان «انتهای خیابان فروردین کوچه بهار» آمده است: به پلاک کوچه که حالا سوراخ‌ سوراخ شده بود، خیره ماندم و همان‌جا خودم را دیدم که با بهار از پیچ کوچه آرام می‌خزیم تو و دست هر کداممان یک سمبوسه است.

بیشتر اوقات بعد از مدرسه می‌دویدم سمت مدرسة آن‌ها. همین‌طور که خودم را توی کوچه قایم می‌کردم تا کسی نبیندم، سرک می‌کشیدم تا پیدایش شود. بعد هردو از توی بازار ماهی‌فروش‌ها می‌انداختیم و می‌رفتیم سمت خانه.

ماهی‌های دهان‌باز با چشم‌های گشاد به هر دوتامان خیره نگاه می‌کردند. هر کدام از ماهی‌فروش‌ها تقلا می‌کردند تا ماهی‌ها را به قیمت بهتری بفروشند. هنوز به کوچه نرسیده بودم که از انتهای بازار بوی زُهم ماهی آمد.

تنها چند ثانیه از همه‌چیز غافل شده بودم که سگ شیرجه رفته بود رویم و کم مانده بود نفله‌ام کند. با لگد پرتش کرده بودم گوشه‌ای و خودم را به‌زور کشیده بودم بالا.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار