فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور:

پدافند هوایی برای مواجهه با هر تهدیدی آماده است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور گفت: در سایه تلاش شبانه‌روزی در قرارگاه پدافند هوایی که با توان بالا و سطح آمادگی مطلوب پیش می‌روند، خود را برای مواجهه با هرگونه تهدیدی آماده کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۰۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ - 31August 2018

پدافند هوایی برای مواجهه با هر تهدیدی آماده استبه گزارش دفاع پرس از تبریز، عباس عظیمی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز با تبریک ایام ذی‌الحجه اظهار داشت: تروریسم بین‌المللی پدیده شومی است که ایران اسلامی در این خصوص بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم کرده و همچنان پرچمدار مبارزه با تروریسم هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به جهت از دست دادن منابع همچنین ترس از صدور انقلاب اسلامی با ترفندها و توطئه‌های مختلف سعی بر نابودی ارزش‌های اسلامی و توان دفاعی ما داشتند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور توضیح داد: دشمنان از طریق بمب‌گذاری مساجد و خیابانی، ایجاد رعب و وحشت، تحمیل جنگ هشت ساله بر ایران، تشکیل و سازماندهی گروه‌های سلفی و تروریستی و جو اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی سعی در ایجاد شکاف و وحدت ملت‌ها را داشتند.

وی افزود: همه این توطئه‌ها با هوشمندی رهبری و نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم و آمادگی بالای نیروی مسلح نقش برآب شده است.

 فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور متذکر شد: البته اخیراً دشمن جنگ همه‌جانبه اقتصادی علیه ایران را شروع کرده است ولی غافل از این است که مردم ایران دارای فرهنگ رمضانی و عاشورایی هستند و و یقیناً در این راه هم  با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و تأسی به رهنمودهای ایشان، نقشه‌هایشان مانند گذشته نقش برآب خواهد شد.

عظیمی با اشاره به اینکه ماموریت پدافند هوایی قبل از انقلاب بسیار محدود بود و حتی قبل از شروع جنگ هشت ساله فقط وظیفه حراست از پایگاه‌های شکاری، ارتش و فرودگاه‌ها را داشت، توضیح داد: با شروع جنگ هشت ساله، تمام کلان‌شهرها، پل‌ها، مراکز صنعتی و اسکله‌ها، مراکز نفتی و غیره مورد هدف موشک‌های بعثی قرار گرفت، از این‌رو پدافند هوایی بنابر دستور سامانه پدافندی خود در پیرامون مرکز و جبهه حق علیه باطل مستقر شد و امنیت را تامین کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور با تاکید به اینکه با تجربیات به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس و تغییر تهدیدات دشمن و استقرار پایگاه هوایی شیطان بزرگ در منطقه همچنین با توجه به تاکیدات رهبری در حوزه پدافند هوایی، قرارگاه پدافند هوایی ارتش در دهم شهریورماه 1387 تشکیل یافت، توضیح داد: این پدافند با استفاده از سامانه‌های عملیات و کنترل و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود از آسمان جمهوری اسلامی ایران، امنیت خود و منطقه را حفظ می‌کند.

عظیمی اذعان داشت: در اثر فعالیت‌های کارکنان پدافندی،  آسمان جمهوری اسلامی ایران به عنوان امن‌ترین آسمان در دنیاست.

وی اضافه کرد: در سایه این امنیت شاهد عبور بیش از هزار هواپیما از آسمان ایران هستیم که قبل این اتفاقات فقط ۳۰۰ هواپیما عبور می‌کردند، البته از تعداد ۱۰۰۰ هواپیمای عبوری از آسمان ایران بیش از ۷۰۰ هواپیما از منطقه شمال‌غرب عبور می کنند که با رصد و پایش از شبکه یکپارچه منطقه شمال‌غرب در حال تردد هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور ابراز کرد: در سایه تلاش شبانه‌روزی در قرارگاه پدافند هوایی که با توان بالا و سطح آمادگی مطلوب پیش می‌روند، خود را در مواجهه با هرگونه تهدید هوایی آماده کرده همچنین در کنار همه نیروهای امنیتی و مسلح پاسخ محکم به هرگونه تعرض‌گری خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: البته پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهاد خودکفایی با توکل بر قوا و بهره‌گیری از جوانان و تعامل با مراکز علمی و جامه عمل پوشاندن به شعار «ما می‌توانیم» و شعار اقتصادی رهبر معظم انقلاب توانسته سامانه پدافندی زیادی را طراحی کند.

عظیمی افزود: بازسازی و نوسازی تمام سامانه‌های قدیم و تطبیق آنها با تکنولوژی روز دنیا، طراحی و ساخت سامانه‌های موشکی زمین به هوا با تکیه به توان داخلی، طراحی انواع سامانه جمع‌آوری الکترونیکی پهپادی، طراحی رادارهای غیرفعال و استفاده از تکنولوژی اپتیکی و لیزری در ساخت سامانه از جمله فعالیت‌هاست.

وی متذکر شد: در حال حاضر با رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب و با قدرت و صلابت اقتدار پدافند هوایی،هیچ روزنه‌ای برای نفوذ بیگانگان وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار