امام جمعه اراک:

تشریفات برای نظام جمهوری اسلامی سم است

امام جمعه اراک گفت: پرداخت حقوق‌های اضافی و تشریفات برای نظام جمهوری اسلامی سم است.
کد خبر: ۳۰۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 31August 2018

تشریفات برای نظام جمهوری اسلامی سم استبه گزارش دفاع پرس از اراک، آیت‌الله قربان علی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک اظهار داشت: پرداخت حقوق‌های اضافی و تشریفات و سوءاستفاده از بیت‌المال برای نظام جمهوری اسلامی سم است و باید همواره مواظب باشیم.

وی تصریح کرد: هدف انقلاب برقراری عدالت است، نظام پرداختی در جمهوری اسلامی باید عادلانه باشد، مدیران باید عدالت‌پرور باشند، انتصاب‌ها بر اساس عدالت و کفایت و لیاقت باشد نه باندبازی، باندبازی ظلم در حق شهدا و خون شهداست.

 امام‌جمعه اراک با اشاره به عید سعید غدیر خم بیان کرد: صبر امام علی (ع) در تاریخ مثال‌زدنی است، صبر امام اول شیعیان چه در دوران پیامبر (ص) و چه در دوران بعد از ایشان درس‌های بسیاری به مسلمانان آموخت و باید از آن درس گرفت.

دری نجف‌آبادی تأکید کرد: دهه امامت و ولایت فرصت بسیار مناسبی برای معرفی سیره ائمه اطهار (ع) است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر نمونه بارز قناعت و ساده زیستی بودند که امروز مدیران و مسئولان باید فرهنگ ساده زیستی و قناعت این شهدا را الگو قرار دهند.

امام‌جمعه اراک ادامه داد: حکومت اسلامی ارث کسی نیست، همه مسئول هستیم و باید در خدمت به‌نظام جان‌فشانی کنیم.

دری بابیان اینکه مدیران نباید طمع‌کار باشند، بیان داشت: مدیران باید بدانند در برابر مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند، سؤال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان است و رئیس‌جمهور باید در برابر مردم پاسخگو باشد، مجلس هم باید حق ادب را رعایت کرده و اجازه سوءاستفاده را به دشمنان ندهد.

وی بر ضرورت مدیریت در مباحث اقتصادی تأکید کرد و گفت: وجود این‌همه شعب بانک در کشور چه ضرورتی دارد شعبه‌های بانک باید جمع‌آوری و سرمایه موجود در آنها در امر تولید و سرمایه‌گذاری هزینه شود.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: دستگاه نظارتی نیز باید با قاطعیت به وظایف خود عمل کنند، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی امری ضروری است، حراست و حفاظت از جان و مال و ناموس مردم امر مهمی است که کوتاهی در آن خیانت به خون شهدا است.

 دری نجف‌آبادی بابیان اینکه دستگاه قضایی باهوش‌تر به مسائل اصلی بپردازند، افزود: نباید اجازه داد مسائل حاشیه‌ای توجه‌ها را از مسائل اصلی بازدارد.

به گزارش دفاع پرس اشاره به‌روز مباهله، شهادت آیت اله قدوسی، روز پدافند هوایی و... از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار