مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

انتقال ۸ هزار سند دوران دفاع مقدس از ماشین سازی اراک به مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی گفت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه قبلی با کارخانه ماشین سازی اراک ۸ هزار سند دوران دفاع مقدس از فعالیت‌های این کارخانه در جنگ تحمیلی به مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی منتقل شد.
کد خبر: ۳۰۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ - 31August 2018

8هزار سند از ماشین سازی اراک به مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی منتقل شدعلی اکبر فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به نقش صنعت استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: نقش صنایع استان مرکزی در سه بخش اصلی حضور کارکنان در جبهه ها، کمک های مالی و اقلام خوراکی و پوشاک به رزمندگان و اعزام ماشین آلات و تجهیزات به جبهه ها خلاصه می شود.

وی افزود: پس از نقش برجسته رزمندگان استان مرکزی در جنگ تحمیلی، وجود صنایع این استان به خصوص شهرستان اراک در مناطق عملیاتی منجر به پیشروی ها و پیروزی بسیاری از عملیات ها به خصوص در جنوب کشور شد.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس کارخانه  ماشین‌سازی با اعزام بیش از 480 رزمنده و تجهیزات نقش مستقیمی را در جبهه‌های جنگ ایفا کرد که 43 تن از آنها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فراهانی با اشاره به فعالیت کارخانه ماشین سازی اراک در طول هشت سال جنگ تحمیلی گفت: کارخانه ماشین سازی اراک با ساخت 20 دستگاه مین کوب به منظور نصب روی بولدزر به سفارش صنایع خود کفایی سپاه پاسدران، ساخت یک دستگاه کامل کانال کنی، ساخت 9 هزار و 500 دستگاه کلاج تانک، طراحی و ساخت 150 دستگاه کامل دوربرد خمپار 120 میلیمتری، ساخت یک دهانه 130 متری پل تیر مرکب، طراحی و ساخت یک پل تا شوند برای عبور از کانال بیشترین نقش را در دفاع مقدس را ایفا کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیرو مذاکرات و تفاهم نامه قبلی 8هزار سند از فعالیت های این کارخانه که مربوط به اسناد شهدا و همینطور اقدامات این کارخانه در دوران دفاع مقدس است به مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی منتقل گردید .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار