مبلغ و پژوهشگر آرژانتینی:

تبلیغ مؤثر، از رفع شبهات و تعاریف اشتباه آغاز می‌شود

مبلغ و پژوهشگر آرژانتینی گفت: تبلیغی مؤثر است که با رفع شبهات و حذف تصویر اشتباه اسلام در ذهن مردم آغاز شود، تنها با القاء و منتقل کردن مفاهیم اسلامی، تبلیغ مؤثر نیست.
کد خبر: ۳۰۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 01September 2018

تبلیغ مؤثر، از رفع شبهات و تعاریف اشتباه آغاز می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ سهیل اسعد در چهارمین شب برگزاری یازدهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مورد مسئله تبلیغ و چگونگی انجام تبلیغ مؤثر، با بیان اینکه باید به مراحل قبل از ورود به تبلیغ  توجه بیشتری شود؛ اظهار داشت: در بحث اعزام مبلغ و ورود مبلغ به میادین تبلیغ بعد از انقلاب دچار تحول جدی شدیم و مشکلی برای اعزام مبلغ نداریم، اما اصل تبلیغ، قبل از ورود مبلغ به‌میدان تبلیغ آغاز می‌شود که در آن خلأ جدی داریم.

این پژوهشگر مسلمان آرژانتینی با تأکید بر اینکه برای تبلیغ باید ببینیم مخاطب چه نیازی و میادین تبلیغی چه اقتضائاتی دارند؛ خاطرنشان کرد: باید بدانیم می‌خواهیم جامعه را چطور هدایت کنیم، به بیان کلیات اسلام بسنده نکنیم، تمام ابعاد اسلام را بگوییم، یکی از مسائل این است که ما یا اسلام را پراکنده و یا ناقص می‌گوییم.

وی به بیان تجربه خود از تبلیغ در کشورهای آمریکای لاتین پرداخت و اظهار کرد: تبلیغ در جوامع غربی، آمریکای لاتین و کشورهای اسپانیایی زبان را از باب تهذیب آغاز کردیم، با این که اصل تبلیغ در جامعه ای که شبهات و تبلیغات علیه اسلام فراوان است، باید از خالی‌کردن ذهن مردم از این تصورات اشتباه نسبت به اسلام شروع شود، بعضی از ما تبلیغ را تنها القاء و منتقل کردن پیام اسلام می‌دانیم.

اسعد با بیان این که تا شبهات رفع نشود و تصویر نادرست از اسلام در ذهن مردم اصلاح نگردد، نمی توانید مؤثر باشید؛ افزود: در غرب به‌دین می‌گویند religion، این تعریف یعنی یک سری مراسم در معابد و عبادتگاه‌ها، religion نمی‌تواند در اقتصاد، سیاست و آموزش وارد شود و این تعریفی اشتباه از اسلام در جوامع غربی است، ابتدا باید این نگاه و تعریف را اصلاح کرد.

این مبلغ مسلمان تصریح کرد: امروز جامعه مسیحی جهان به‌خصوص کشورهای غربی از وضعیت خودشان راضی نیستند، جوانان مسیحی می‌گویند در بحث تعبد در مسائل اصولی دین خود، آزادی فکر و اینکه خودمان بتوانیم به یقین برسیم، در کلیسا نداریم، اصل اعتقادات کلیسایی بر تعبد استوار است، یعنی نمی‌توانید زیاد سؤال کنید، نمی‌توانید با برهان قطعی، استدلال و عقل به نقطه‌ای برسید که این حالت، حالتی تحمیلی و خرافه دارد، چنین وضعیتی با فطرت، آزادی‌خواهی و حق‌جویی انسان نمی‌سازد.

وی به ناقص بودن عدالت در مسیحیت امروز اشاره کرد و گفت: حرکت‌های عجیبی در غرب به‌خصوص آمریکای لاتین وجود دارد که به‌دنبال تغییرات جدی در مفاهیم عدالت هستند، جنبشی برای رسیدن به «الهیات آزادی‌بخش» ایجاد شده که می‌گویند حضرت عیسایی که تنها روز یکشنبه و در کلیسا به ما کار دارد، عیسی نیست.

اسعد ادامه داد: آنان معتقدند حضرت عیسی را به‌خاطر آموزش نماز و عبادت به ما شهید نکردند، عیسی جنبه عدالتی و حکومتی داشته و می‌خواستند عدالت را در جامعه رواج دهند، جنبه حکومتی داشته که به جامعه منتقل نمی‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها