سردار غیب‌پرور خبر داد؛

برگزاری رزمایش 700 هزار نفری «سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) 2»/ کشف 14 قلم کالای احتکار شده به ارزش هزار و 171 میلیارد تومان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) 2 با حضور 700 هزار بسیجی در نقاط مختلف کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ - 01September 2018

برگزاری رزمایش 700 هزار نفری «سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) 2»/ کشف 14 قلم کالای احتکار شده به ارزش هزار و 171 میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج که با عنوان «سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) 2» برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این رزمایش از نهم شهریورماه آغاز شده است که در آن هزار گردان بیت المقدس حضور می‌یابند؛ البته این رزمایش در دو مرحله از نهم تا 29 شهریور و مرحله دوم آن در یکی از روز‌های هفته دفاع مقدس با تجمع 700 هزار بسیجی در میادین بزرگ کشور اجرا خواهد شد.

سردار غیب‌پرور افزود: اوج این تجمع در تهران و با حضور 100 هزار نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش اول این رزمایش گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند که در این زمینه از دیروز هفت هزار و 14 گروه جهادی به استعداد 150 هزار نفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش بسیج در زمینه تامین امنیت اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: تاکنون بسیج 14 قلم کالای احتکار شده به ارزش هزار و 171 میلیارد تومان را کشف کرده است.

سردار غیب‌پرور گفت: گشت‌های محله‌محور بسیج با عنوان شبکه بزرگ «رضویون» نام گذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: 38 سال از عمر دفاع مقدس گذشته و امسال هفته دفاع مقدس را در شرایطی برگزار می کنیم که 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد؛ انقلاب اسلامی طی این مدت با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بوده به نحوی که یک روز از عمر انقلاب بدون دسیسه مستکبران عالم سپری نشده است.

وی گفت: رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 با هدف امیدبخشی به مردم و مایوس‌سازی دشمن و نیز اعلام حمایت و تعامل با تمام دستگاه هایی که خواستار مشارکت بسیج هستند و انتقال این پیام به نیروهای خودی که می‌توانند در کشور سرنوشت ساز باشند، در حال برگزاری است.

سردار غیب‌پرور افزود: گروه های جهادی فعالیت خود را در مرحله اول این رزمایش از روز گذشته آغاز کرده‌اند که به عنوان مثال در بشاگرد 100 پزشک که اغلب دندان‌پزشک هستند، کار خود را شروع کردند؛ در خراسان شمالی هم چهار هزار نفر در قالب 212 گروه جهادی و در حاشیه مشهد نیز گروه های جهادی روز گذشته 10 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع کردند که 25 هزار بسته دیگر نیز در روزهای آینده بین این دانش آموزان توزیع خواهد شد.

وی درباره همکاری با بخش‌های مختلف کشور نیز بیان کرد: بسیج همان گونه که بارها اعلام کرده ظرفیت بسیاری برای همکاری با بخش های مختلف کشور دارد که به عنوان مثال بسیج مهندسین صنعتی تفاهم‌نامه‌ای را به منظور برون‌رفت 31 هزار و 500 واحد صنعتی از مشکلاتی که دارند، با وزارت «صمت» امضا کرده است که بر اساس آن بسیج با آسیب‌شناسی مشکلات این واحدها، برنامه‌هایی را برای فعال شدن آن‌ها ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همچنین 54 هزار مهندس کشاورزی با بسیج همکاری دارند که برای پنج محصول از 31 محصول باغی و زارعی برنامه هایی ارائه داده اند؛ بنابراین بسیج به جهت آن‌که 22 سازمان و قشر دارد، نسخه بی بدیل برای برون‌رفت از مشکلات جاری و آینده کشور محسوب می‌شود.

سردار غیب‌پرور افزود: منابع تلاش‌هایی که بسیج برای کمک به بخش‌های مختلف کشور و نیز محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد، از طریق خیرین، سازمان بسیج و دولت تامین می‌شود؛ البته اینها فقط درصد بسیار کمی از تلاش‌های محرومیت‌زدایی را شامل می‌شود.

وی در خصوص اعلام همکاری با دولت هم تصریح کرد: اعلام آمادگی بسیج برای کمک به دولت برای رفع یا کاهش مشکلات جامعه را بارها اعلام کرده‌ایم؛ هرچند همکاری هایی مانند امضای تفاهم‌نامه با تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت صورت گرفته، اما هنوز اقدام جدی از سوی دولت برای همکاری با بسیج صورت نگرفته است، به همین جهت منتظر هستیم تا ستاد اقتصادی دولت از بسیج برای ارائه گزارش‌ها و نظرات خود، دعوت کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین درباره اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران تهدیدی برای منطقه است، عنوان کرد: وقتی عنوان می‌کنیم که رژیم صهیونیستی کودک‌کش است، دلیل داریم؛ اگر می‌گوییم کمر همت بسته ایم تا آن‌ها را نابود کنیم، ادله داریم؛ زیرا ‌آن‌ها در برابر همه انسانیت ایستادند؛ در حالی که پیام ما ایستادگی بوده و اینکه می‌خواهیم مستقل و در پناه دین خدا باشیم.

سردار غیب‌پرور اظهار داشت: 40 سال است این را اثبات کرده‌ایم و در رسیدن به اهداف خود هم کوتاه نمی‌آییم. در این راه بیش از 230 هزار شهید تقدیم کردیم؛ البته دشمن هم می‌داند که تهدید اصلی کیست و کجا است.

وی افزود: اما این واقعیت را هم باید بپذیریم که در دنیای امروز جنگ روانی سلاح تاثیرگذاری است که دشمن از آن نهایت استفاده را می‌کند؛ پس باید در برابر آن‌ها دقت کنیم و واقعیات را به مردم اطلاع دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره فعالیت پست‌های ایست و بازرسی و گشت‌های محله محور بسیج هم بیان کرد: بسیج سلسله طرح‌هایی را به نام اعتلای بسیج آغاز کرده که یکی از آن‌ها راه اندازی گشت‌های محله محور است؛ این طرح حدود هفت ماه است که آغاز شده و پوشش‌دهنده پست‌های ایست و بازرسی‌هاست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار