عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تولید داخل روح اقتصاد مقاومتی است

محمدجواد ایروانی گفت: تولید داخلی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعداد‌های کشور اصل، اساس و روح اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۳۰۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ - 01September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محمد جواد ایروانی در مصاحبه با رادیو ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت بیانات مهمی به خصوص راجع به اقتصاد کشور ایراد فرمودند.

وی همچنین ادامه داد: استحکام اقتصاد ملی و مقابله با اعمال هرنوع محدودیت از سوی دشمنان و توانمند سازی اقتصادی و رشد و پیشرفت کشور از جمله محور‌های مهم بیانات معظم له در این دیدار بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تاکید محوری مقام معظم رهبری در دیدار مزبور اقتصاد مقاومتی بود و در این چهار چوب مولفه‌های مدنظر را بیان فرمودند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می‌شود که ضمن استحکام و برخورداری از رشد پایدار بتواند در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی مقاومت کند.

ایروانی تصریح کرد: دنیا امروز با جنگ تجاری روز مره بین کشور‌ها رو به روست بنابراین در این میان کشوری دست برتر خواهد داشت که دارای اقتصاد مستحکم و همینطور سیاست‌های فعال و واکنش سریع نسبت به جنگ‌ها و رقابت‌های تجاری داشته باشد.

وی گفت: تحقق پذیری این دو مولفه مستلزم اینکه اقتصاد مدیریت شود.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: مدیریت اقتصادی توسط دولت منظور تصدیگری نیست بلکه برداشتن گام‌های عملی با کار و تلاش جهادی، اصلاح و بهبودی فضای کسب و کار و در یک کلام حمایت واقعی از تولید است.

وی تصریح کرد: تجربه صد ساله اخیر اقتصاد هادر دنیا نشان می‌دهد تولید به خصوص در مراحل اولیه (جنینی و نوزادی) در ابعاد گوناگون نیاز به حمایت جدی دارد از اینرو ضرورت ایجاب می‌کند برای رونق تولید ملی دولتمردان موانع مسیر کسب و کار در جامعه را به معنای واقعی برطرف تا تولید کنندگان، صنعتگران، سرمایه گذاران و کار آفرینان بتوانند با طیب خاطر در این وادی گام بردارند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار