مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

خانواده‌ها در زمینه حجاب کم کاری کرده‌اند

فرهمندپور با انتقاد از برخی افراد که مسئله حجاب را صرفا به دولت محدود می کنند، خاطرنشان کرد: اگر در مسئله حجاب به توفیق جدی نرسیده ایم، خانواده ها نیز در این خصوص کم کاری کرده اند و به وظیفه اصلی خود در زمینه تربیت فرزندان به نحو شایسته و مطلوب عمل نکرده اند.
کد خبر: ۳۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰ - 08October 2014

خانواده‌ها در زمینه حجاب کم کاری کرده‌اند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فهیمه فرهمند پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با انتقاد از برخی افراد که مسئله حجاب را صرفا به دولت محدود می کنند، خاطرنشان کرد: اگر در مسئله حجاب به توفیق جدی نرسیده ایم، خانواده ها نیز در این خصوص کم کاری کرده اند و به وظیفه اصلی خود در زمینه تربیت فرزندان به نحو شایسته و مطلوب عمل نکرده اند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به افزایش سن ازدواج یادآور شد: در سالهای اخیر شاهد آن بودهایم که خانوادهها تاخیر در سن ازدواج جوانان را ترویج و تبلیغ میکنند که  بخشی از عوامل موثر، مسائل فرهنگی خانوادههاست که برای حل این مسائل باید با استفاده از رسانهها و سایر عوامل تاثیرگذار در جامعه راهکارهای فرهنگی ارائه کرد.

فرهمندپور گفت که بحث سیاست افزایش جمعیت باید بطور جدی در دولت دنبال شود که باید با روش های عملیاتی و اجرایی مورد توجه، آسیب شناسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر امنیت محیط های کاری، اظهار داشت: امنیت محیط های کاری به لحاظ اخلاقی ضروری است و روش های مختلفی برای امنیت بخشی وجود دارد که باید بررسی، ارزیابی و انجام شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: ما به دنبال ایجاد احساس امنیت برای زنان و مردان در محیط های عمومی، شغلی، تفریحی و هر آنچه که زمینه تردد افراد در جامعه باشد هستیم و برای رسیدن به این هدف نیز نباید مشکل جدیدی ایجاد کنیم.

فرهمندپور به  حضور دختران و زنان در استادیوم های ورزشی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این مورد گفتوگوها به حاشیه رفته است و اصل دسترسی دختران و زنان به امکانات ورزشی و زمینه های گذراندن درست و مناسب اوقات فراغت و دسترسی به ابزارهای شادی و نشاط یک مطالبه جدی برای آنان است.

وی در ادامه گفت: گرچه حضور دختران و زنان در استادیوم های ورزشی ممکن است به تلطیف فضای ورزشگاه ها منجر شود، ولی این ریسک است و نمی توان از بانوان به عنوان یک ابزار در این زمینه استفاده کرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان  و خانواده بیان کرد: برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نیازمند ابزار، وسایل و برنامه ریزی هایی هستیم که امنیت زنان را به لحاظ فیزیکی و اخلاقی تضمین کند، ولی در حال حاضر این حداقل امنیت برای حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد.

فرهمندپور از تقویت بازارچه های خود اشتغالی زنان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه زنان و خانواده باید تاثیر بیشتری در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

وی با تشریح نشست منطقه ای تصریح کرد: در سال جاری اقدام به برگزاری دو دوره نشست منطقه ای کردهایم که  دور اول نشستها اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری به میزبانی پنج استان تهران، کرمانشاه، فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی و دور دوم نشست ها شهریور و مهر ماه امسال به میزبانی استانهای خراسان شمالی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و اردبیل برگزار شد و دور سوم این نشستها نیز آذر و دی ماه سالجاری برگزار خواهد شد که دستاوردهای ارزشمندی در دو دوره برگزار شده، کسب کردهایم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در پایان سخنان خود در پاسخ به سئوالی در خصوص  وجود گشتهای موتوری در تهران برای کنترل حجاب، گفت: هر برخوردی با بی حجابی و بدحجابی به هر شیوهای که باشد، باید کاملا قانونی باشد و در غیر اینصورت خلاف قانون است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار