توسط تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)؛

سکوی «۱۴C» پارس جنوبی بارگیری شد/ هشت سکوی گازی در پارس جنوبی نصب می‌شود

سکوی C فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بوشهر بارگیری شد.
کد خبر: ۳۰۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 01September 2018

سکوی ۱۴c پارس جنوبی بارگیری شد/هشت سکوی گازی در پارس جنوبی نصب می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «محمد رحیم دهقانی» مدیر عامل شرکت صدرا صبح امروز (دهم شهریور) در مراسم اتمام ساخت و عملیات انتقال سکوی C فاز ۱۴ پارس جنوبی که با حضور  حجت‌الاسلام صفایی امام جمعه بوشهر و سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، اظهار داشت: عملیات تکمیلی سکوی C فاز ۱۴ پارس جنوبی با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی از آبان سال ۱۳۹۵ آغاز و در مدت ۲ سال پیشرفت آن به ۹۷.۲ درصد رسید.

وی افزود: عملیات باقیمانده تکمیلی این سکو پس از نصب روی سه پایه (جکت) فاز ۱۴ پارس جنوبی واقع در آب‌های خلیج فارس صورت می‌گیرد.

دهقانی ادامه داد: برای ساخت این سازه با ۲ هزار و ۶۰۰ تن وزن خالص که پس از نصب با احتساب متعلقات آن به پنج هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد، حدود ۱۲ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه انجام شده است.

وی تصریح کرد: با نصب این سکو تا پیش از فصل زمستان، ۵۰۰ میلیون فوت معادل ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در روز به شبکه گاز سراسری کشور تزریق می‌شود.

مدیر عامل شرکت صدرا اضافه کرد: تا پایان شهریورماه جاری و نیمه نخست مهرماه امسال سه سکوی دیگر پارس جنوبی که اکنون پیشرفت ۹۵ درصدی دارند، بارگیری و در دریا نصب می‌شود؛ علاوه بر این عملیات ساخت پنج سکوی دیگر نیز در مجموع با ۸۲ تا ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه دوم سال پایان می‌یابد.

وی همچنین با بیان اینکه با نصب این سکو‌ها تا پایان سال جاری در مجموع ۲ میلیارد مترمکعب گاز به میزان تولید گاز پارس جنوبی افزوده می‌شود، گفت: همه کار‌های این سکو‌ها شامل مهندسی، تامین کالا و ساخت به دست متخصصان توانمند ایرانی در دست اجراست.

دهقانی در ادامه بیان کرد: شرکت صدرا علاوه بر سکوسازی احداث دو خط انتقال گاز به پالایشگاه خورشید پارس جنوبی به طول ۴۰۰ کیلومتر در دست احداث دارد که از این میزان ۲ خط به طول ۲۰۰ کیلومتر عملیات اجرایی آن پایان یافته و اکنون آماده گازکشی است.

وی افزود: تا ۱۰ روز آینده نیز عملیات اجرایی خط انتقال دوم آن پایان می‌یابد و عملیات احداث خط چهارم آغاز می‌شود که پیش‌بینی شده تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار