یادداشت/

کودکان یمنی زیر چرخ ماشین جنگی آل‌سعود

آمریکا قراردادهای فروش تسلیحاتی جدیدی به ارزش میلیاردها دلار با عربستان منعقد کرده که انعقاد این قراردادها موجب شده است، ماشین جنگی سعودی‌ها با سرعت بیشتری به کشتار کودکان یمنی‌ بپردازد.
کد خبر: ۳۰۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ - 02September 2018

کودکان یمنی زیر چرخ ماشین جنگی آل‌سعودگروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح‌اله؛ ماشین جنگی سعودی‌ها با سوخت آمریکایی‌ها و چراغ سبز انگلیسی‌ها از فروردین‌ماه سال 94 تاکنون بدون ‌وقفه در حال کشتار ملت مظلوم یمن است؛ ملتی که تنها گناه آن‌ها دفاع از استقلال و آزادی مشروع خودشان است.

از آغاز جنگ تا کنون ائتلافی که به سرکردگی سعودی‌ها تشکیل شده است، از هیچ کوششی برای قتل‌عام کودکان یمنی دریغ نکرده است.

سعودی‌ها هر روز در میان سکوت شرم‌آور نهادهای بین‌المللی که مدعی حقوق بشر هستند، به جنایت‌های خود علیه یمنی‌های مظلوم ادامه می‌دهند. حداقل انتظار می‌رفت بعد از حمله جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در 18 مردادماه که منجر به شهادت بیش از 40 دانش‌آموز یمنی شد، به شدت سازمان‌های بین‌المللی با سعودی‌های کودک‌کش برخورد قاطعی داشته باشند؛ اما نه‌تنها برخوردی با آن‌ها نشد، بلکه آل سعود در میان بهت و ناباوری ناظران بین‌المللی در جریان حمله‌ای دیگر 22 کودک و 4 زن بی‌گناه دیگر را به شهادت رساند.

طبق گزارش سازمان ملل از آغاز تجاوز نظامی سعودی‌ها به یمن حدود 10 هزار نفر از یمنی‌ها به شهادت رسیده‌اند که بیش از دوسوم آن‌ها از میان غیر نظامیان بوده است؛ برخی از این قربانیان در جریان محاصر همه‌جانبه آل سعود در اثر نبود دارو و مواد غذایی جان خود را از دست داده‌اند. این محاصره تا جایی در زندگی روزمره یمنی‌ها خلل ایجاد کرده است که سازمان ملل از این جنگ به عنوان فاجعه انسانی قرن یاد می‌کند.

بنابراین ائتلاف متجاوز سعودی که می‌توان این ائتلاف را «ائتلاف غربی، عربی و عبری» نیز نامید، طبق روال گذشته بعد از حمله به مراکز غیرنظامی در یمن مدعی می‌شود که هرگز به‌طور عمدی افراد غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد؛ اما ادعای آن‌ها دروغ محض است؛ چرا که حمله به «بازار»، «مدارس»، «بیمارستان‌» و مناطق مسکونی همواره یکی از اهداف ثابت جنگنده‌های ائتلاف در طول سه گذشته بوده‌ است.

تجربه سه سال گذشته نیز نشان می‌دهد، هر وقت عرصه بر سعودی‌ها و اماراتی‌ها در میدان تنگ‌ می‌شود و شکست‌های سنگینی را متحمل می‌شوند، مراکز غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند! چراکه در طول چند روز گذشته شاهد تلفات سنگین سعودی‌ها در جبهه‌های مختلف از سوی یمنی‌های غیور بودیم. مقاومت منحصر به فرد یمنی‌ها، موشک‌های بالستیک و پهپادهای آن‌ها سعودی‌ها را سخت سردرگم کرده و در باتلاق عظیمی گیر انداخته است.

شکست‌های سنگین سعودی‌ها در مقابل یمنی‌ها موجب شده است که جنایت‌های دلخراش آل سعود و متحدان آن علیه مردم یمن در نقاط مختلف این کشور همچنان در سایه سکوت جامعه جهانی تداوم یابد. روز گذشته نیز جنگنده‌های رژیم سعودی صیادان یمنی در نزدیکی سواحل حدیده را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان این حملات، ۱۲ نفر به شهادت رسیده و ۷ تَن دیگر نیز مفقود شده‌اند.

با این وجود شواهد نشان می‌دهد، نمی‌توان بر جنایت‌ آل سعود در حق یمنی‌ها پایانی در نظر گرفت؛ چرا که حمایت کاخ سفید از جوان‌های خام و بی‌تجربه سعودی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، مخصوصا از زمانی‌که ترامپ بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده است؛ رئیس‌جمهوری که به هیچ کدام از مقررات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی پایبند نیست.

با وجود اینکه حمایت آمریکایی‌ها از سعودی‌ها غیراخلاقی و غیرانسانی است؛ اما آمریکایی‌ها قراردادهای فروش تسلیحاتی جدیدی به ارزش میلیاردها دلار با عربستان و دیگر دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس منعقد کرده‌اند که انعقاد این قراردادها موجب شده ماشین جنگی سعودی‌ها با سرعت بیشتری به کشتار کودکان یمنی بپردازد.

از سوی دیگر رسانه‌های غربی نیز اجازه نمی‌دهند جنایات‌ بی‌وقفه سعودی‌ها در حق یمنی‌ها به گوش جهانیان، مخصوصا جوامع غربی و ایالات متحده آمریکا برسد، که اگر این جنایت‌ها رسانه‌ای شود افکار عمومی بر کاخ سفید فشار می‌آورد تا ریاض را وادار به توقف جنگ در یمن کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها