دفاع مقدس در رسانه‌های جهان/

آمریکا تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز را رد کرد

یک روزنامه بریتانیایی مدعی شد که از اقدام ایران برای مین‌گذاری تنگه‌ی هرمز بسیار متعجب است و هیچ سابقه‌ای در دست نیست که ایران تاکنون تجهیزات مین‌گذاری یا هرگونه وسیله‌ای برای استفاده از آن را از سایر کشورها دریافت کرده باشد.
کد خبر: ۳۰۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 02September 2018

آمریکا تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران گرچه یکی از بزرگترین وقایع قرن بیستم بوده و آسیب جدی به منابع انسانی و اقتصادی 2 کشور وارده کرده است، اما به دلیل هشت سال پایداری و مقاومت مردمی ایران اسلامی برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات بشریت افزود؛ دفاع جوانمردانه‌ای که بار دیگر پیروزی کرامت و انسانیت در مقابل شقاوت و ددمنشی را همچون عاشورای حسینی (ع) به گوش جهانیان رساند.

در این جنگ، صدام و حامیان جهانی‌اش با انگیزه‌های شیطانی کشتار و سلطه در یک طرف کارزار بودند و در طرف دیگر ملتی که تازه رژیم استبدادی و دست‌نشانده حاکم بر خود را با انقلابی اسلامی واژگون کرده بود، قرار داشت. حامیان رژیم بعثی با دادن تسلیحات، پول، اطلاعات کاربردی و حتی اعزام نیروی انسانی در طول هشت سال، از آن حمایت و جانبداری می‌کردند؛ اما ملت غیور ما بدون اتکا به احدی در این هشت سال توانستند از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کنند.

در این میان، جنگ روانی دشمن یک طرف دیگر ماجرا بود؛ چرا که نحوه پوشش و انعکاس این جنگ در رسانه‌های جهان قابل تامل بود. سلطه‌گران جهانی با به کارگیری طیف وسیع رسانه‌ها از طریق جعل اخبار، وارونه جلوه دادن حقایق و نشر اکاذیب در تمامی ابعاد از ابتدای جنگ به تشویق و حمایت از متجاوز می‌پرداختند.

گاردین (The Guardian) یک روزنامهه بریتانیایی است که از سال ۱۸۲۱ میلادی منتشر می‌شود، یکی از ابزار‌های رسانه دشمن بود که در 24 مهرماه 59 گزارشی را با این عنوان «آمریکا تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز را رد کرد»، منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

آمریکا تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز را رد کرد

کارشناسان دفاعی آمریکا روز گذشته در مورد تهدید ایران برای مین‌گذاری تنگه‌ی هرمز بسیار متعجب بودند و هیچ سابقه‌ای در دست نیست که ایران تاکنون تجهیزات مین‌گذاری یا هرگونه وسیله‌ای برای استفاده از آن دریافت کرده باشد.

نیروی دریایی ایران تماما به تجهیزات آمریکایی متکی است؛ بنابراین سابقه کامل توانایی‌های آن موجود می‌باشد. ایران در زمینه‌ی جنگ پارازیت دریایی صرفا توانایی دفاعی دارد که شامل پنج مین‌روب و یک اسکادران بالگرد مین جمع‌کن می‌شود. حتی بحث نظری پیرامون غرق کردن کشتی‌ها برای بستن تنگه هرمز مردود است. به گفته «هارولد براون» وزیر دفاع آمریکا، ایران تنها در صورتی که بتواند یک کشتی با طول 26 مایل بسازد، ممکن است خطر آفرین باشد. تنها راه احتمالی برای متوقف کردن کشتی‌های نفتکش آن است که یا از توپخانه ساحلی استفاده شود و یا از هواپیما و این عمده‌ترین تهدید تلقی می‌شود. براساس گزارش آمریکایی‌ها، در روز‌های اخیر هواپیما‌ها و سلاح‌های پیشرفته زیادی از سوی ایران به‌کارگیری شده و تعدادی از 39 فروند بالگرد شرکت «بل» برای شکار تانک مورد استفاده قرار گرفته است.

پنتاگون واقعا از قدرت و کارآیی مقاومت ایران متعجب شده و اقرار دارد که کارآیی آن بیش از حد تصور بوده است. خلبانان ایران که توسط آمریکایی‌ها آموزش دیده‌اند برخی از درس‌های فراگرفته از آمریکایی‌ها را اجرا می‌کنند. خلبان‌های ایرانی موشک‌های ضدهوایی عراقی را که متعلق به شوروی است خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار