سردار عبداللهی در جمع خبرنگاران:

واگذاری ساخت ۳۰ فروند شناور خدماتی به شرکت صدرا

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در تعاملاتی که با وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، ساخت ۳۰ فروند شناور خدماتی کشور به شرکت صدرا واگذار شد.
کد خبر: ۳۰۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 01September 2018

پیشرفت ساخت کشتی سفارش ونزوئلا به ۷۰ درصد رسید/ واگذاری ساخت ۳۰ فروند شناور خدماتی به شرکت صدرابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) امروز (دهم شهریور) در حاشیه مراسم اتمام ساخت و عملیات انتقال سکوی ۱۴c پارس جنوبی در جزیره صدرای بوشهر، در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو فروند کشتی سفارش ونزوئلا که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، اظهار داشت: شرکت صدرا نخستین فروند کشتی افراماکس ۱۱۳ هزار تنی را در سال‌های پیش ساخت و به ونزوئلا تحویل داد، اما پس از آن با توجه به ایراداتی که در تفاهم‌نامه ساخت کشتی‌های «افراماکس» برای ونزوئلا وجود داشت، این موضوع پس از بررسی‌های کارشناسی برطرف شد.

سردار عبداللهی ادامه داد: عملیات ساخت دومین فروند از چهار کشتی «افراماکس» سفارش کشور ونزوئلا به ایران پیشرفت حدود ۷۰ درصدی دارد.

وی افزود: شرکت صدرا در جنوب و شمال کشور در زمینه کشتی‌سازی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که شکوفایی آن می‌تواند بخش قابل توجهی از خلأ خدمات دریایی کشور را با ساخت شناور‌های مورد نیاز تأمین کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: در این ارتباط در تعاملاتی که با وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، ساخت ۳۰ فروند شناور خدماتی کشور به شرکت صدرا واگذار شد که امیدواریم این موافقت‌نامه در آینده نزدیک تبدیل به قرارداد شود؛ زیرا ظرفیت کشتی‌سازی شرکت صدرا اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارد که انتظار می‌رود با تحقق این مهم، گام بلندی در راستای اتکا به توانمندی متخصصان داخلی برداشته شود.

وی با بیان اینکه شرکتی که کشتی‌های قاره‌پیما می‌سازد، بدون شک از عهده شناور‌های خدماتی نیز برمی‌آید، درباره لغو قرارداد شرکت توتال برای سرمایه گذاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی، تصریح کرد: از همان ابتدای انعقاد قرارداد با توتال فرانسه نیز به مجموعه وزارت نفت اعلام شد که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و سایر بخش‌های کشور از توانایی لازم برای مشارکت در این طرح‌ها برخوردار هستند.

سردار عبداللهی گفت: در این ارتباط اکنون توافق خوبی با مجموعه وزارت نفت شکل گرفته است تا بتوانیم در حوزه‌های پالایش و افزایش توان تولید پارس جنوبی مشارکت کنیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها