پایگاه «التنف» لانه‌ای برای حمایت از تروریست‌ها در سوریه

هر روز که می‌گذرد ابعاد تازه‌ای از نقش مخرب نظامیان آمریکایی که در پایگاه التنف در مرزهای سوریه با اردن و عراق حضور دارند، آشکار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 02September 2018

پایگاه «التنف» لانه‌ای برای حمایت از تروریستها در سوریهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، هر روز که می گذرد ابعاد تازه ای از حمایت آمریکایی ها از تروریست ها در سوریه آشکار می شود. قبلا بارها رسانه ها از حمایت آمریکایی ها از داعشی ها شامل انجام عملیات هلی برن و خارج کردن سرکرده های داعش از منطقه و نیز انداختن بسته های سلاح و مهمات و بمباران نیروهایی که با تروریست ها می جنگند، خبر داده اند.

اما آنچه این روزها در سوریه رخ می دهد گواهی برای آن است که آمریکا و متحدانش منطقه ای شان که همه توطئه ها خود را نقش بر آب می بینند علاوه بر اینکه به تهدید دمشق درباره هر گونه عملیات ضد تروریستها در ادلب روی آورده اند و ناوهای خود را رهسپار دریای مدیترانه کرده اند و به گونه ای از سناریوی شیمیایی سخن می گویند که گویا غیب می دانند و حتما سلاح شیمیایی بکار گرفته خواهد شد تا آنها وارد عمل شوند، در اراضی سوریه علیه ارتش سوریه با تروریست های آموزش دیده خود اقدام می کنند که تازه ترین آنها حمله ای بود که به شهر تدمر داشتند.

در ساعت ۵ صبح امروز ارتش سوریه با گروهی تروریستی در فاصله ۳۶ کیلومتری جنوب شرق تدمر درگیر می شود. ماجرا از این قرار بود که تروریست ها قصد یورش از التنف به سوی شهر تدمر را داشتند.

به گزارش منابع روسی؛ در جریان درگیری ارتش سوریه ۲ تروریست کشته و دو تروریست دیگر به اسارت ارتش سوریه در می آیند که تحقیقات از بازداشت شدگان حقایق و برگ دیگری از نقش مخرب واشنگتن در سوریه را آشکار کرد در جریان این درگیری ۲ تروریست کشته و دو تروریست دیگر به اسارت ارتش سوریه در می آیند که تحقیقات از آنها حقایق و برگ دیگری از نقش مخرب واشنگتن در سوریه را آشکار کرد.

بازداشت شدگان اعتراف کردند که وابسته به گروه اسود الشرقیه که گروهی تروریستی است هستند که شامل ۵۰۰ نفرند و اردوگاههای آموزشی آنها در منطقه التنف در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد.

یکی از بازداشت شدگان گفت که کارشناسان آمریکایی اقدام به آموزش آنها کرده اند و آنها سلاح و مهمات خود را از پایگاه آمریکایی گرفته اند. ماموریت گروه تروریستی شامل سلسله اقدامات تروریستی در شهر تدمر است تا ورود نیروی اصلی تروریستها که شامل ۳۰۰ نفر بودند را تضمین کنند تا بتوانند در شهر تاریخی طی هفته های آینده مسلط شوند.

این اعترافات جدید بازداشت شدگان تاییدی بر این واقعیت است که منطقه واقع در اطراف پایگاه التنف اشغال شده از سوی ارتش آمریکا شامل اردوگاههایی برای آموزش گروههای تروریستی به دست آمریکایی ها با هدف بی ثبات اوضاع در داخل سوریه است.

در نزدیکی اردوگاه تروریستها اردوگاه الرکبان آوارگان قرار دارد که به گروگانهایی یا سپر انسانی برای حمایت تروریستها تبدیل شده است. واشنگتن مدعی است که پایگاهش در منطقه التنف در مرزهای سوریه-اردن-عراق برای مبارزه با داعش است در حالی که نیروهایش  که در این پایگاه قرار دارند یک تیر هم علیه اسود الشرقیه و دیگر گروههای تروریستی شلیک نکرده اند.

منطقه التنف یکی از مهمترین و راهبردی ترین مناطق در سوریه است. مهمترین علت این اهمیت، موقعیت جغرافیایی منطقه التنف است. گذرگاه التنف نقطه مرزی مشترک بین سه کشور سوریه، عراق و اردن است که نخستین و مهم ‌ترین گذرگاه مرزی سوریه با عراق به شمار می آید.

آمریکا و متحدانش طی سال های اخیر همواره تلاش کردند کنترل این گذرگاه در اختیار ارتش سوریه و متحدانش قرار نگیردآمریکا و متحدانش طی سال های اخیر همواره تلاش کردند کنترل این گذرگاه در اختیار ارتش سوریه و متحدانش قرار نگیرد. کنترل این گذرگاه تا شعاع ۵۰ کیلومتری در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دارد و آمریکا حتی به نیروهای سوری نیز اجازه نزدیک شدن به گذرگاه التنف را نمی دهد.

گذرگاه التنف به لحاظ سیاسی نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا این گذرگاه به واسطه نزدیکی به عراق سبب اتصال محور مقاومت در سوریه و عراق می شود، موضوعی که آمریکا و متحدانش از آن بیم دارند و مهمترین راهبرد آنها نیز ممانعت از اتصال گروههای مقاومت در منطقه به خصوص در سوریه و عراق است.

از نگاه تحلیلگران؛ پایگاه نظامی آمریکا در التنف در زمره بزرگترین پایگاه های نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا و به تبع آن در سوریه محسوب می شود. وجود این پایگاه در خاک کشور صاحب حاکمیت سوریه، مسلماً طبق هر تعریف مستدلی، یک تجاوز غیرقانونی به حساب می آید که علیه یک دولت عضو سازمان ملل انجام شده است. در نتیجه همین اقدام تجاوز کارانه، پیامدهای منفی بسیاری برای اهالی سوریه بوجود آمده است.

نکته دیگر این است که آمریکا و متحدانش از پایگاه نظامی التنف برای آموزش معارضان سوری که مدعی مبارزه با داعش هستند، استفاده می‌ کنند. گروههای که آمریکایی ها آنها را آموزش می دهند مدعی مبارزه با تروریستهای داعش هستند، اما در واقع هدف اصلی از ایجاد این گروه، مبارزه با ارتش سوریه و متحدانش است. مجموع این شرایط سبب شد آمریکا و متحدانش بر در اختیار داشتن کنترل گذرگاه التنف تاکید داشته باشند.

این در حالی است که دولت سوریه همواره بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تاکید کرده است که آخرین بار ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که احدی دعوت نامه برای نظامیان آمریکایی برای حضور در سوریه نفرستاده استدولت سوریه همواره بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تاکید کرده است که آخرین بار ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که احدی دعوت نامه برای نظامیان آمریکایی برای حضور در سوریه نفرستاده است.بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز بیان کرد: «ما مصرانه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هستیم زیرا حضور این نیروها نامشروع است و به درخواست دولت سوریه نیست».

روسیه و سوریه حضور آمریکایی ها را نامشروع می دانند و بر خروج آنها تاکید دارند کما اینکه وزارت دفاع روسیه بیانیه ای را در خصوص حضور نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه در بیانیه خود با اشاره به تداوم حضور نظامی آمریکا در التنف سوریه بر لزوم خروج هر چه سریعتر نیروهای این کشور از این منطقه تأکید کرده است. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده که آمریکا می بایست پایگاه نظامی خود در التنف را تعطیل کند. این وزارتخانه تأکید کرده که در سایه حضور نیروهای آمریکایی در التنف، فعالیت های تروریست های داعش در این منطقه بیشتر شده است.

قدر مسلم آن است که پایگاه التنف به لانه ای برای حمایت از تروریستها در سوریه تبدیل شده است و فعالیت آن در راستای بی ثباتی سوریه و ادامه بحران این کشور است و ارتش سوریه با روشن شدن سرنوشت اوضاع ادلب که شمارش معکوس برای شروع آن آغاز شده است، در راستای بیرون کردن آمریکایی ها از التنف حرکت خواهد کرد و در واقع علت ترس آمریکایی از عملیات ارتش سوریه در ادلب نیز به همین بر می گردد که پس از ادلب نوبت آمریکایی هاست که آماج آتش سنگین ارتش سوریه قرار گیرند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار