افشار در گفت‌گو با دفاع پرس:

دم‌نوش‎های ایرانی می‎تواند جایگزین مصرف گُل در ایران شود

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصرف گُل در ایران متعادل است، گفت: یکی از چیز‌هایی که در آینده می‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف گُل شود، دم‌نوش‌های گیاهی ایرانی است که باید در این زمینه کار کنیم.
کد خبر: ۳۰۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 02September 2018

دم‌نوش‎های ایرانی می‎توانند جایگزین مصرف گُل در ایران شود/ مصرف گُل در ایران متعادل است«پرویز افشار» سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در پاسخ به این سوال که با کار‌های صورت گرفته تولید شیشه در کشور به صفر رسیده است، اما امروز مصرف گُل در بین جوانان افزایش داشته است، اظهار داشت: مصرف مواد مخدر گل در کشور متعادل است؛ یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، تغییر نگاه مردم به مصرف مواد مخدر گل است.

وی با بیان اینکه با ورود مواد مخدر گل به ایران تبلیغات فانتزی شروع شد مبنی بر اینکه ضرر و وابستگی ندارد و باعث افزایش تمرکز  خواهد شد، ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تمام هشدار‌هایی که در خصوص مصرف مواد مخدر در فضای مجازی به مردم داده شد، تغییر نگاهی در این حوزه نداشتیم.

افشار افزود: متاسفانه مصرف مواد مخدر گل در بین جوانان فراگیر است و بیشترین دلیل روی آوردن جوانان به مصرف مواد مخدر گل، احساس بزرگی و تشخّص کردن است. امروزه بیشتر از اینکه به دنبال درمان باشیم، باید به دنبال تغییر نگاه مردم و به‌خصوص جوانان به این ماده باشیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: درمان مواد مخدر گل بیشتر به صورت روان‌شناسانه و مداخلات روان‌گرایانه است که در این زمینه در مراکز علمی کار می‌شود.

وی ادامه داد: مواد مخدر چیزی نیست که بتوان آن را ریشه‌کن کرد و دائما از فرمی به فرم دیگر تغییر می‌کند و اگر بخواهیم مصرف گل را همچون شیشه به حداقل برسانیم، باید ببینیم جایگزین آن چه خواهد بود.

افشار با بیان اینکه امیدوارم با کار‌های صورت گرفته بتوانیم جوانان را به سمت و سویی ببریم که مخاطرات کمتری داشته باشد، گفت: یکی از چیز‌هایی که در آینده می‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف گل شود، دم‌نوش‌های گیاهی ایرانی است که باید در این زمینه کار کنیم؛ چرا که دم‌نوش‌ها می‌توانند نشاط و تمرکز را ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها