دیدبان حقوق بشر:

ارتکاب جنایت جنگی در یمن/ فروش سلاح به عربستان فورا متوقف شود

دیدبان حقوق بشر با «جنایت جنگی» خواندن حمله ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان در شمال یمن، خواهان توقف فوری فروش سلاح به عربستان از سوی کشور‌های جهان شد.
کد خبر: ۳۰۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ - 02September 2018

فروش سلاح به عربستان فورا متوقف شود/ ارتکاب جنایت جنگی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النشره، دیدبان حقوق بشر اعلام کرد:  به نظر می‌رسد که حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش آموزان در بازار شلوغ منطقه ضحیان واقع در شمال یمن در تاریخ ۹ اوت ۲۰۱۸ که ده‌ها کشته و زخمی از میان این دانش آموزان برجای گذاشت، یک جنایت جنگی باشد.

این سازمان همچنین تاکید کرد: کشور‌ها باید فورا فروش سلاح به عربستان را متوقف کرده و از تحقیقات مستقل سازمان ملل در خصوص نقض قوانین توسط گروه‌های درگیر در یمن حمایت کنند.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: از زمان تشدید درگیری‌ها در یمن در سال ۲۰۱۵ تاکنون جنگنده‌های ائتلاف عربستان چندین حمله هوایی انجام داده که در جریان آن قوانین جنگ را نقض کرده‌اند و تاکنون تحقیقات کافی در خصوص آن صورت نگرفته است. کشور‌هایی که به عربستان سلاح صادر می‌کنند در معرض خطر دست داشتن در این جنایات جنگی قرار دارند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده آمریکا تلاش دارد تا تسلیحات نظامی به ارزش ۷ میلیارد دلار به عربستان و امارات بفروشد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار