معرفی کتاب؛

«دریامرد»، روایتی از شهادت «نادر مهدوی»

کد خبر: ۳۰۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ - 02September 2018

«دریا مرد»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «دریامرد» عنوان نمایشنامه‌ای از «غلامحسین دریانورد» است که با زبانی تمثیلی به لحظه شهادت «نادر مهدوی» و‌ همرزمانش پرداخته است.

این نمایشنامه یازدهمین مجلد از مجموعه نمایشنامه‌های دفاع مقدسی است که انتشارات «هنر دفاع» روانه بازار کتاب کرده است.

این اثر که در 22 صحنه تنظیم شده داستانی یک خطی ندارد بلکه با اشاره به اسطوره‌هایی چون «آرش» و «رئیسعلی دلواری» و روایت زندگی حماسی شهید مهدوی مرز زمان را در هم شکسته و روایتی نو‌ از دفاع مقدس ارائه داده است.

نویسنده با پیوند قهرمانان ملی و دینی به نحوی مساله دفاع را باز تعریف کرده که فارغ از نقاط ضعف و‌ قوتی که در متن نمایشنامه وجود دارد قابل تأمل است.

قسمتی از متن کتاب:

«در خواب هم دریا بود، دریا با امواج بلند، با بوسلمه‌ها و‌ آبی‌هایش، تنها و‌ بی‌کس و بی‌حس روی امواج رها شده بود و با تمام تن روی آب‌ها می‌لغزید و پیش می‌رفت، پشت سرش آرش بود با تنی زمینی و لبخندی آسمانی، پشت سرش نادر بود و خاطره‌های مردی که به دریا پیوست اما در مقابلش قرص بزرگ و گرد مهر، سبز رنگ طلوع می‌کرد.‌ نادر آرام و صبور و بی‌تشویش به سمت چهره درخشنده مهر می‌‌رفت هر لحظه سبزی وجودش بیشتر می‌شد و ساقه‌ای سبز رویید در وجودش ... رویش سبز حس خورشید را مزه مزه می‌کرد و روی امواج رقصنده از تلالو سبز پیش می‌رفت»

«دریا‌مرد» به قلم «غلامحسین دریادل» در 56 صفحه تألیف و توسط انتشارات «هنر دفاع» وابسته به سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در 2 هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها